printlogo


کد خبر: 161085تاریخ: 1395/5/5 00:00
اخبار

۳۶ هزار واحد تولیدی در صف وام
از ابتدای آغاز «طرح تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی» تاکنون 36 هزار واحد در سایت بهین‌یاب برای دریافت وام بانکی ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش تسنیم، طبق آمار در حال حاضر از یکهزار و ۷۳۳ واحد تولیدی معرفی‌شده به شعب برای دریافت وام فقط ۶۲ واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب طرح جدید دولت برای حل مشکل مالی تولیدکنندگان دریافت کنند. از سوی دیگر بررسی‌های به‌عمل آمده در کارگروه استانی رفع موانع تولید نشان می‌دهد از میان ثبت‌نام‌شدگان 10 هزار و 125 واحد در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی حائز دریافت وام بوده و به شعب سرپرستی بانک‌ها معرفی شده‌اند. در شعب سرپرستی بانک‌ها در استان‌ها نیز پس از ارزیابی واحدهای متقاضی یکهزار و 733 واحد به شعب بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که از میان آنها 135 مورد به عقد قرارداد منتهی شد و 62 واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب این طرح دریافت کنند.


حذف یارانه ۵۰ نماینده جدید مجلس
معاون رفاه وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یارانه افراد پردرآمد را فقط براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کرده‌ایم، گفت: ۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان جدید مجلس شورای اسلامی که قبلا یارانه دریافت می‌کردند پس از راهیابی به مجلس یارانه‌شان حذف شد. احمد میدری به بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: امسال حداکثر 200 هزار نفر را برای حذف یارانه به سازمان هدفمندی اعلام کرده بودیم که مشخص شد یارانه بخش قابل توجهی از آنها قبلا قطع شده است. وی با تاکید بر اینکه قانون مشخص کرده است یارانه چه افرادی باید حذف شود، گفت: اعضای هیات‌علمی و قضات از جمله این افراد هستند. میدری با اشاره به اینکه مجلس کدملی همه نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد، افزود: امسال یارانه هیچ‌کس به‌علت شاخص‌هایی مانند دارایی آنان حذف نشده است. وی ادامه داد: در قانون آمده است 3 دهک پردرآمد باید از دریافت یارانه حذف شوند که با شاخص‌های مختلف می‌توان دهک‌های پردرآمد را شناسایی کرد. میدری افزود: یارانه شاغلانی حذف شد که درآمد آنها بالاتر از حد تعیین‌شده بود و تماس تلفنی هم با آنها گرفته نشده است اما در صورت اعتراض تماس گرفته می‌شود.


ثبت۱۶۰ شرکت ایرانی در آستاراخان
استاندار آستاراخان روسیه با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی پیش از این نیز علاقه‌مند به صادرات و واردات بین ایران و آستاراخان بوده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر توجه شرکت‌های ایرانی به کارهای تولیدی در این استان بیشتر شده است. به گزارش فارس، الکساندر ژیل کین در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و آستاراخان روسیه گفت: استان آستاراخان پیشگام در برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است. وی تصریح کرد: در حال حاضر آستاراخان روابط بسیار نزدیکی با برخی از استان‌های ایران از جمله گیلان، مازندران، خراسان رضوی و خوزستان دارد و باید بگوییم اولویت ما توسعه روابط است. وی بیان داشت: شرکت کشتیرانی آستاراخان یک قرارداد با شرکت ایرانی به قصد ساخت 5 سکوی نفتی برای شرکت ملی نفت ایران امضا کرده است.
انتقال گران پول
همچنین اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خطاب به رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان گفت: همچنان مشکلات بانکی پیش روی تجارت ایران و روسیه است؛ شما برای رفع این مشکل چه برنامه‌ریزی انجام داده‌اید؟ وی اظهار داشت: آستاراخان دروازه اقتصادی ایران به روسیه است به طوری که 90 درصد ارتباطات ایران با روسیه از طریق این استان صورت می‌گیرد. از سوی دیگر وینو کوروف، رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان گفت: مشکلاتی پیش روی انتقال طبیعی پول بین روسیه و ایران وجود دارد اما امیدواریم بزودی سوئیفت باز شود. وی در واکنش به اظهارات عسگراولادی گفت: فعالیت‌های بانکی هم‌اینک میان 2 کشور در حال انجام است و بانک میربیزینس و سایر بانک‌ها کار حواله‌های بانکی را انجام می‌دهند اما باید اذعان داشت این خدمات گران است.


Page Generated in 0/0055 sec