printlogo


کد خبر: 161089تاریخ: 1395/5/5 00:00
اخبار

نرخ سود بیمه‌های زندگی؛ ۱۶ درصد
شورایعالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی بیمه‌های زندگی و مستمری با مدت حداکثر 2 سال را ۱۶ درصد تعیین کرد. به گزارش تسنیم، نرخ سود فنی بیمه‌های زندگی و مستمری پیش از این 18 درصد برای 5 سال تعیین شده بود که با توجه به کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد، شورایعالی بیمه به عنوان نهاد قانونگذار در زمینه نرخ‌های بیمه، مدت آن را تقلیل داد. بیمه مرکزی اعلام کرد: در جلسه اخیر شورایعالی بیمه، حداکثر نرخ سود فنی در بیمه‌های زندگی و مستمری با مدت حداکثر 4 سال، 16 درصد برای 2 سال اول و 13 درصد برای مازاد بر 2 سال تعیین شد. شورایعالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی در بیمه‌های زندگی و مستمری با مدت بیش از 4 سال را 16 درصد برای 2 سال اول، 13 درصد برای 2 سال دوم و 10 درصد برای مازاد بر 4 سال اعلام کرد.


معرفی خلافکاران با صدای بلند
رئیس دیوان محاسبات کشور با ابراز بی‌اطلاعی از 25 پرونده مربوط به فیش‌های حقوقی گفت: به بررسی‌کنندگان در دیوان محاسبات که براساس نظر رئیس قبلی عمل کردند اعتماد دارم ولی خودم اطلاع دقیقی از جزئیات این پرونده‌ها ندارم. به گزارش ایسنا، عادل ‌آذر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران گفت‌: تلاش می‌کنم مُر قانون را دیوان محاسبات به اجرا گذارد تا گام اصلی برای توسعه کشور برداشته شود. وی تاکید کرد: دیوان محاسبات به عنوان ناظر نباید مانع توسعه کشور شود. در دیوان به فرزندان صالح، ‌پاکدمن، اصیل و درستکار کمک می‌کنم تا در راه تعالی کشورگام بردارند و قول می‌دهم با صدای بلند خلافکاران را معرفی کنم.


صادرات زمینی ۲۰ میلیون تن کالا
در بهار ۹۵ به میزان ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ۲۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شد. ‌به گزارش فارس، فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ سازمان راهداری در این‌باره گفت: از مجموع کالاهای صادر شده، میزان یک میلیون و 643 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان 471 هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شده است. مداح افزود: از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 7 درصد و سهم دریا 93 ‌درصد بود.
 


Page Generated in 0/0061 sec