printlogo


کد خبر: 161091تاریخ: 1395/5/5 00:00
بانک مرکزی ابلاغ کرد
الزام بانک‌ها به پرداخت ماهانه 150 هزار فقره وام ازدواج

گروه اجتماعی: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مقرر کرد شبکه بانکی از مردادماه جاری نسبت به پرداخت ماهانه
۱۵۰ هزار فقره وام ازدواج با یک ضامن معتبر اقدام و هر ۱۵ روز آمار و عملکرد خود را به بانک مرکزی اعلام کند. به گزارش «وطن امروز» در بخش‌هایی از ابلاغیه بانک مرکزی آمده است: با عنایت به اهمیت و اولویت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای این موضوع و با توجه به تصمیمات کمیسیون اعتباری مقرر شد:
۱- از مردادماه سال جاری پرداخت ماهانه 150 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر ماه جهت اقدام توسط بانک‌های عامل صورت پذیرد.
۲- با توجه به شعار سال جاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تاکید بر تسهیل  ازدواج لازم است بانک‌ها حداکثر همکاری و مساعدت را با متقاضیان دریافت وام ازدواج داشته باشند. در این زمینه و جهت کمک به متقاضیان فقط یک ضامن معتبر کافی است و لازم است بانک‌ها به این موضوع توجه کافی مبذول کنند.
۳- مقرر شد بانک‌های عامل به صورت ۱۵ روز یکبار نسبت به اعلام آمار و عملکرد به بانک مرکزی جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جاری اقدام کنند.
۴- کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ضمن تاکید بر اجرای مفاد قانون براساس ضوابط و مقررات توسط بانک‌ها خواستار توجه خاص بانک‌ها به این موضوع و اهتمام بیشتر در جهت حل مشکلات متقاضیان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در حداقل زمان ممکن شد.
 


Page Generated in 0/0058 sec