printlogo


کد خبر: 161094تاریخ: 1395/5/5 00:00
عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم مطرح کرد
ضرورت استیضاح روحانی درباره گردوغبار

گروه اجتماعی: «لازم است نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهوری را درباره گردوغبار و آلودگی هوا استیضاح کنند؛ اگر نمایندگان جسارت استیضاح را داشته باشند این مشکلات حل خواهد شد». موسی‌الرضا ثروتی، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم درباره معضل آلودگی هوای کلانشهرهای کشور اظهار داشت:‌ در مجلس نهم  اعضای هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس با شهردار و معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست جلساتی درباره آلودگی هوا برگزار کردند و حتی شهردار تهران نیز طرح و برنامه‌های خود برای جلوگیری از  آلودگی هوا را به طور کامل بیان کرد. وی یادآور شد: شهردار تهران در جلسه با فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم تاکید داشت در صورت پرداخت هزینه‌های کاهش مصرف سوخت (طبق قانون مصوب سال 93 مجلس شورای اسلامی) آلودگی هوا را کاهش خواهد داد که متاسفانه دولت آن را اجرا نکرد و پولی در این زمینه پرداخت نشد.
ناتوانی ابتکار برابر آلودگی هوا
ثروتی با بیان اینکه قانون جامع حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد و نیازمند قانون در این باره نیستیم، به تسنیم گفت: این قانون موجود است اما دولت آن را انجام نمی‌دهد. دولت قانون کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلایندگی را هم اجرا نمی‌کند، چرا که طبق قانون مابه‌التفاوت سوخت باید از سوی دولت به شهرداری داده شود که این مهم انجام نمی‌گیرد. وی عنوان کرد: شهرداری تهران تاکید دارد مسؤولیت کاهش آلودگی به این دستگاه سپرده شود اما متاسفانه این کار انجام نمی‌پذیرد و ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست هم توان کاهش آلودگی هوا را ندارد و باید از جایگاه خود برکنار شود.
نمایندگان از روحانی توضیح بخواهند
عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور مشاهده می‌کند ابتکار در زمینه کاهش آلودگی هوا ناتوان است باید او را جابه‌جا کند که این کار را نیز انجام نمی‌دهد. مجلس شورای اسلامی هم باید به همین دلیل از رئیس‌جمهوری توضیح بخواهد. ثروتی تاکید کرد: لازم است نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهوری را درباره گردوغبار و آلودگی هوا استیضاح  کنند؛ اگر نمایندگان جسارت پرسش و استیضاح را داشته باشند این مشکلات حل خواهد شد. وی با بیان اینکه آلودگی هوا در کلانشهرها سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد، گفت: باید مدیران سازمان محیط‌زیست گزارش عملکرد 3 ساله خود را درباره کاهش آلودگی هوا ارائه دهند، چرا که کاهش آلودگی هوا یکی از اولویت‌هاست. ثروتی همچنین با انتقاد از رویکرد سازمان محیط‌زیست در زمینه گردوغبار و آلودگی هوا اظهار داشت: متاسفانه رفتارهای رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرافکنی است و بی‌برنامگی و ندانم‌کاری در این سازمان مشهود است.


Page Generated in 0/0048 sec