printlogo


کد خبر: 161095تاریخ: 1395/5/5 00:00
اخبار

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
آغاز پیش ثبت‌نام سفرهای عتبات ایام محرم
سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات پیش‌ثبت‌نام سفرهای عتبات‌عالیات ویژه ایام عرفه، محرم و دهه اول ماه صفر را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز» در متن اطلاعیه پیش‌ثبت‌نام عتبات سازمان حج و زیارت آمده است: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت ثبت‌نام گروه‌های اعزامی عتبات عالیات مربوط به بازه زمانی 13 شهریور  لغایت 15 آبان 1395 (ایام عرفه، محرم و دهه اول ماه صفر) به اطلاع می‌رساند:
1- در این دوره متقاضیان تشرف قبل از ثبت‌نام در کاروان‌ها در مهلت مقرر در سامانه پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات به آدرس www.atabat.haj.ir نامنویسی وکدرهگیری دریافت خواهند کرد.
2- شروع پیش‌ثبت‌نام از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه پنجم مرداد(امروز) لغایت ساعت 16 روز جمعه پانزدهم مرداد 1395 خواهد بود.
3- روز یکشنبه 17 مردادماه قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز دوشنبه 18 مرداد روی سامانه پیش‌ثبت‌نام عتبات‌عالیات قرار خواهد گرفت که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت یادشده از نتیجه و زمان ثبت‌نام در کاروان‌ها مطلع شوند.

کوتاهی سازمان ملل در پیگیری حادثه منا
« گزارش حادثه منا را به شورای حقوق بشر ارائه دادیم اما شاهد کوتاهی آنها در این زمینه هستیم». به گزارش مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با بیان این مطلب گفت: موضوع حادثه منا فرادستگاهی است و دستگاه‌های گوناگون باید آن را پیگیری کنند. وی افزود: حدود ۵ هزار نفر از حجاج در این حادثه تاسف‌بار جان‌شان را از دست داده‌اند که در این میان ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی بودند. این حادثه و کوتاهی عربستان باید با جدیت پیگیری شود. غریب آبادی با تاکید بر اینکه کوتاهی عربستان عامل بروز فاجعه منا شده بود، اظهارداشت: متاسفانه بزرگ‌ترین مشکل این است که مکانیزم‌های حقوق بین‌المللی عادلانه نیست. معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با بیان اینکه ایران گزارش‌های خود را به شورای حقوق سازمان ملل ارائه داده است، یادآورشد: سازمان ملل براساس گزارش ما و دیگر کشورها در جریان موضوع قرار دارد اما متاسفانه شاهد کوتاهی‌های بسیاری در این زمینه هستیم.


انعقاد 288 تفاهمنامه در اجلاس شوراها و شهرداران
288 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های خارجی و داخلی و شهرداری‌های کشور به ارزش 620 تریلیون ریال با موضوع پروژه‌های شهری در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران منعقد شد. به گزارش «وطن امروز» مرتضی کاظمیان، رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 در این باره گفت: برای نخستین بار در کشور و در یک اقدام بی‌نظیر و کم‌سابقه، 288 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های خارجی و داخلی و شهرداری‌های کشور به ارزش 620 تریلیون ریال با موضوع پروژه‌های شهری منعقد شد. وی خاطرنشان کرد: این رقم حدود 2 برابر بودجه عمرانی کشور بوده و نشانگر وجود پتانسیل‌های فراوان سرمایه‌گذاری در شهرهای کشورمان است.

اسکان غیرقانونی 13 خانوار در کاخ سعدآباد
فرماندار شهرستان شمیرانات از اسکان چندین خانوار به صورت غیرقانونی در کاخ ملی سعدآباد تهران خبر داد. عزت‌الله خانمحمدی، فرماندار شهرستان شمیرانات درباره تخلف در کاخ ملی سعدآباد اظهار داشت: تصرفاتی در بخش‌های  گوناگون این کاخ ملی اتفاق افتاده که پرونده آن در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و باید رفع تصرف انجام شود. وی ادامه داد: بیش از 30 سال است افرادی از بعضی سازمان‌ها در بخشی از این کاخ اسکان دارند که اسکان آنها غیرقانونی است. فرماندار شهرستان شمیرانات بیان داشت: فرآیند قانونی بررسی به این تخلف توسط معاون دادستان تهران در حال انجام است. خانمحمدی تاکید کرد: از اوایل انقلاب 12 تا 13 خانوار آنجا ساکن شده‌اند اما سند آنجا هنوز به نام دولت است و ملک دولتی به حساب می‌آید.


Page Generated in 0/0059 sec