printlogo


کد خبر: 161111تاریخ: 1395/5/5 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت خانم الهی‌قمشه‌ای
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر  حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت بانوی ادیب و فاضل و پژوهشگر، سرکار خانم مهدیه الهی‌قمشه‌ای را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت بانوی ادیب و فاضل و پژوهشگر، سرکار خانم مهدیه الهی قمشه‌ای فرزند محترم مرحوم عالم، عارف، حکیم، شاعر برجسته و مترجم قرآن مجید مرحوم آقای حاج شیخ مهدی الهی‌قمشه‌ای رحمت‌الله‌علیهما را به خاندان مکرم و بازماندگان و همه آشنایان با مراتب علمی و معنوی آن بانوی گرامی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
3 مرداد 95

ضرورت پیگیری سرنوشت شیخ زکزاکی در سفر ظریف به نیجریه
عضو فراکسیون روحانیت مجلس بر لزوم پیگیری سرنوشت شیخ زکزاکی در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیجریه تاکید کرد. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به سرنوشت نامعلوم و نگران‌کننده شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان‌دهی شده توسط استکبار جهانی این است که مانع گسترش پیام و رسالت کسانی شوند که به نحوی در مراکز علمی و دینی جمهوری اسلامی آموزش دیده‌اند؛ در کشور نیجریه نیز این برنامه از طریق برخورد با شیخ زکزاکی دنبال شده است. وی با اشاره به آغاز سفر آفریقایی وزیر امور خارجه و حضور وی در نیجریه از یکشنبه‌شب ادامه داد: این قبیل سفرها می‌تواند مقدمه‌ای برای تقویت صدور پیام انقلاب اسلامی در جهان باشد و به طور خاص مساله سرنوشت شیخ زکزاکی نیز پیگیری شود که با توجه به مجموعه مواضع و اظهارات، حتما وضعیت شیخ زکزاکی در این سفر مطرح خواهد شد، بنابراین ماهیت این سفرها می‌تواند مثبت باشد. عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان نسبت به واکنش دولت نیجریه نسبت به پیگیری چنین مساله‌ای از سوی ایران در این سفر قضاوت و پیش‌بینی کرد، خاطرنشان کرد: نفس این سفر می‌تواند در مشخص شدن وضعیت شیخ زکزاکی تاثیر مثبت داشته باشد.

950 مدیر دولتی فیش‌های نجومی دارند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: فیش‎های حقوقی نامتعارف، حدود ۹۵۰ نفر از مدیران دولتی را شامل می‌شود که در بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی فعالند. داوود محمدی با اشاره به نشست‌های مکرر کمیسیون متبوعش برای بررسی موضوع مفاسد اقتصادی و فیش‌های نامتعارف به خانه ملت گفت: مجلس در بررسی این نوع مفاسد حساس بوده و تا حصول نتیجه رسیدگی‌ها را ادامه خواهد داد. وی با بیان اینکه 2 طرح ساماندهی وضعیت حقوق و دستمزد و همچنین شفافیت دریافتی مدیران و استرداد دریافتی‌های مازاد به کرار در مجلس بویژه کمیسیون اصل 90 آن مورد بررسی واقع شده است، افزود: گزارشی از این 2 طرح با توجه به  آسیب‌شناسی و چرایی این موضوع در دست تهیه است. محمدی با تأکید بر اینکه  براساس ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق و ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر کارکنان نمی‌تواند از ۷ برابر حداقل حقوقی تعیین شده توسط قانون کار تجاوز کند، گفت: در ماده ۸۴ قانون معروف به الحاق ۲ آمده است که حداکثر حقوق برای شرکت‌های دولتی نمی‌تواند بیشتر از ۱۰ برابر حداقل حقوق باشد در حالی که این موضوع رعایت نشده است. نماینده مجلس ادامه داد: دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی در 2 طرح مذکور موظف شده‌اند وضعیت دریافتی‌های مدیران را رصد و از بروز تخلف در این‌باره جلوگیری کنند.

مادر شهید سپهبد صیادشیرازی درگذشت
شهربانو شجاع، مادر گرامی شهید سپهبد علی صیادشیرازی صبح روز دوشنبه دارفانی را وداع گفت. به گزارش فارس، مرحومه شجاع روز گذشته بر اثر کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های ارتش در مشهد درگذشت.


Page Generated in 0/0064 sec