printlogo


کد خبر: 161114تاریخ: 1395/5/5 00:00
اخبار

تأسف از صرف درآمدهای یک کشور اسلامی برای ترویج تروریسم
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی گفت: موجب تاسف است یک کشور اسلامی براساس خواست دشمنان جهان اسلام، هزینه‌ها و درآمدهای خود را صرف گسترش جنگ و ترویج تروریسم در منطقه کند و با بی‌تفاوتی نسبت به مردم در محاصره غزه و مساله فلسطین با رژیم صهیونیستی رابطه مخفیانه برقرار کند. به گزارش تسنیم، علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار سپهبد ناصرخان جنجوعا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان که برای دیدار رسمی 3 روزه به ایران سفر کرده است، شرایط بحرانی منطقه بویژه توسعه موج ویرانگر تروریسم که به معضلی بین‌المللی تبدیل شده است را  تهدیدی مشترک  برای 2 کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعال کردن ساختارهای همکاری دوجانبه و طراحی سازوکارهای مشترک، متناسب با تغییر مولفه‌های تهدیدزا از جمله اقدامات فوری است که باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در 2 کشور مورد اهتمام جدی قرار بگیرد. دبیر شورایعالی امنیت ملی با تاکید برلزوم حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و انجام اقدامات مشترک در موضوعاتی مانند مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با گروه‌های اشرار خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط میان 2 کشور را تحت تاثیر قرار دهند. ناصرخان جنجوعا نیز  در این دیدار گفت: بدون شک بحران‌های جاری در کشورهای اسلامی ناشی از طرح بلندمدت دشمنان برای از بین بردن زیرساخت‌ها و منابع مالی و انسانی کشورهای اسلامی بوده و رویکرد آن تضعیف جهان اسلام در برابر غرب است.


تأکید روحانی بر جمع‌آوری  و ساماندهی معتادان متجاهر
رئیس‌جمهور مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر را برای آرامش و پیشرفت جامعه لازم دانست و بر ارزیابی روش‌های گذشته در برخورد عملی و مؤثر با پدیده شوم اعتیاد تأکید کرد. حسن روحانی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر، با اشاره به «لزوم هماهنگی قوا، دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول در امر مبارزه با موادمخدر از مرحله پیشگیری و درمان تا صیانت اجتماعی»، تصریح کرد: توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصه‌های اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله مؤثر با توزیع و ترانزیت موادمخدر ضروری است. رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر، بهره‌گیری از تجربیات جهانی، توجه ویژه به کنترل ورود پیش‌سازها و مبارزه با تولید موادمخدر صنعتی و شیمیایی، تجهیز فنی گمرکات، مقابله قاطع با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان بویژه در مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی و همچنین جمع‌آوری و ساماندهی متجاهران را در فرآیند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مظاهر عمومی آن دارای اولویت دانست. روحانی نقش دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ها بویژه صداوسیما را در همه مراحل، از جمله پیشگیری و آموزش عمومی مهم ارزیابی کرد و افزود: پاکسازی محیط اجتماعی از مظاهر اعتیاد برای کاهش نگرانی جامعه و خانواده‌ها مسؤولیتی ملی و همگانی است.

بخش دانش فضایی در دولت یازدهم از هم پاشید
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: دولت یازدهم که آغاز به کار کرد، به صورت باورنکردنی بخش علوم فضایی از هم پاشید؛ اگر کسی خوشبین باشد می‌گوید افرادی که سرکار آمدند، قدر این سرمایه را ندانستند. رضا روستاآزاد در گفت‌وگو با تسنیم افزود: یادداشتی درباره وضعیت پیشرفت‌های کشور در دانش فضایی برای آقای شریعتمداری، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور فرستادم و پاسخ دادند این حرف‌ها در مأموریت دانشگاه نیست که شما ورود می‌کنید. وی با بیان اینکه دولت یازدهم به صورت حیرت‌انگیزی دانش فضایی را دنبال نکرد، تصریح کرد: در زمانی که در دانشگاه شریف بودم، 150 نفر در این حوزه فعالیت می‌کردند ولی اکنون شاید 20 تا 25 نفر از آن تعداد مانده باشند.  رئیس سابق دانشگاه شریف ادامه داد: احتمال دادم مشکل مسائل سیاسی باشد و بر همین اساس استعفا کردم اما در نهایت بخش فضایی از هم پاشید و در مدیریت کلان و سرمایه انسانی آسیب دیدیم و ماهواره‌هایی که ساخته شد، روی زمین ماند.  روستاآزاد افزود: الان هم که ماهواره شریف‌ست به دوستی تغییر نام داده است. این چه تفکری است، من نمی‌دانم. فکر می‌کنم به دلیل اینکه دانشگاه شریف زیر توجه جدی تحریمی هست، حتی ماهواره شریف‌ست را پرتاب نکنند و اسم آن را دوستی کردند.


Page Generated in 0/0067 sec