printlogo


کد خبر: 161125تاریخ: 1395/5/5 00:00
چهارگوشه

استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا
رئیس حزب دموکرات آمریکا که در پی درز ایمیل‌های داخلی این حزب جایگاهش متزلزل شده است از سمت خود استعفا می‌کند. دبی واسرمن شولتز گفت: در پایان مراسم معرفی رسمی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این رسوایی در رابطه با توطئه سران دموکرات علیه برنی سندرز در آستانه همایش سالانه حزب دموکرات برای اعلام نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود. پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس شامگاه جمعه با انتشار حدود
20 هزار پیام داخلی حزب دموکرات از تلاش برای بی‌ثبات کردن برنی سندرز در هنگام انتخابات درون‌حزبی حزب دموکرات پرده برداشته است.

داعش یک خانواده را سوزاند
داعش در یک اقدام وحشیانه دیگر 3 عضو یک خانواده در استان کرکوک عراق را که یک دختربچه در میان آنها بود، دستگیر کرد و همه را سوزاند.   به نوشته سومریه نیوز، یک مسؤول امنیتی با تایید این موضوع گفت پدر، مادر و دختربچه‌ای که قربانی جنایت فجیع داعش شدند، می‌خواستند از منطقه الرشاد شهر حویجه در جنوب غرب استان کرکوک فرار کنند و خود را از طریق منطقه کوهستانی حمرین به شهر العلم استان همجوار صلاح‌الدین برسانند. در همین راستا خالد المفرجی، نماینده استان کرکوک در مجلس عراق از حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور خواسته است تعداد نیروهای مسلح عشایر را از 750 نفر به 3 هزار نفر افزایش داده و هر چه زودتر دستور آغاز عملیات آزادسازی حویجه را صادر کند.

تهدید کره‌شمالی به مجازات آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر آمریکا اقدام به شعله‌ور کردن آتش دومین جنگ میان 2 کره کند و ‌ از این طریق موقعیت استراتژیک کره‌شمالی را تهدید کند،‌‌ هیچ‌گاه نخواهد توانست از مجازات پیونگ‌یانگ فرار کند. این سخنگو تاکید کرد: آمریکا تاکنون به رهبر کره‌شمالی توهین کرده است و پیونگ‌یانگ بشدت با تحریم‌های وضع شده از سوی واشنگتن مخالف است. آمریکا تاکنون اقدام به اعزام ابزار نظامی و جنگی اتمی و بالستیک گوناگون به کره‌جنوبی کرده و اکنون نیز در حال به‌کارگیری سیستم‌های «تاد» است.

18 کشته در انفجار دیالی
 انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان دیالی در عراق دست‌کم 18 کشته و 23 زخمی برجای گذاشته است. این انفجار روز یکشنبه در ورودی شهر خالص واقع در 13 کیلومتری شمال غرب بعقوبه، مرکز این استان رخ داد. یک افسر پلیس گفت اکثر قربانیان داخل خودروهای خود جان باختند. گروه تروریستی داعش معمولا به عنوان مسؤول این نوع حملات شناخته می‌شود. این انفجار در حالی روی داد که یکشنبه یک داعشی، کمربند انتحاری خود را در محله کاظمیه در شمال بغداد منفجر کرد که در پی آن 17 نفر کشته شدند.

حمله یمنی‌ها به پایگاه آپاچی‌های سعودی
نیروهای یمنی بامداد دوشنبه با موشک توچکا یک پایگاه مهم نظامی سعودی‌ها را در نجران هدف حمله قرار دادند. براساس این گزارش، در این حمله موشکی ده‌ها تن از نیروهای ارتش سعودی کشته و مجروح شدند. منابع یمنی اعلام کردند این پایگاه دارای اتاق عملیات، آشیانه بالگردهای آپاچی و ده‌ها خودرو و کامیون حامل سلاح بوده است. این منابع همچنین بدون اشاره به نام این پایگاه که در منطقه احد المسارحه در استان جیزان قرار دارد از انهدام کامل آن خبر دادند.

رکورد بی‌سابه تلفات غیرنظامیان افغان
سازمان ملل اعلام کرد تلفات غیرنظامیان در افغانستان در نیمه نخست سال جاری میلادی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است. سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود در سال 2015 نیز که چند ماه پیش منتشر شده بود، از افزایش تلفات افراد غیرنظامی در افغانستان نسبت به سال گذشته خبر داده و اعلام کرده بود در این سال، بیش از 11 هزار تن کشته و زخمی شده‌اند. در بخشی از این گزارش آمده بود در سال 2015  میلادی 37 درصد افزایش در شمار تلفات زنان و 14 درصد افزایش در شمار تلفات کودکان در افغانستان به ثبت رسیده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec