printlogo


کد خبر: 161144تاریخ: 1395/5/7 00:00
اخبار

29 اردیبهشت؛ انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر
شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت‌ماه 96 موافقت کرد. به گزارش فارس، شورای نگهبان در جلسه صبح روز گذشته (چهارشنبه) خود پس از بررسی نامه وزارت کشور، با برگزاری انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه سال 1396 موافقت کرد. بر پایه این خبر، همزمانی خردادماه سال 96 با ماه مبارک رمضان، با توجه به اینکه برگزاری انتخابات در این ماه مبارک با سختی‌هایی همراه خواهد بود، باعث شد وزارت کشور 2 تاریخ را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 96 به شورای نگهبان پیشنهاد دهد تا بتواند زودتر از روال گذشته انتخابات را برگزار کند. بر همین اساس وزارت کشور نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال کرد و در آن 2 تاریخ 29 اردیبهشت یا 5 خرداد را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به شورای نگهبان پیشنهاد داد. بر همین اساس، شورای نگهبان در جلسه دیروز خود با تاریخ پیشنهادی وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت 96 موافقت کرد. البته طبق ماده 22 قانون انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود، همچنین در این دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه‌ انتخابیه نیز همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

جزئیات تشییع و خاکسپاری ۱۲۷ شهید دفاع‌مقدس در ۲۳ استان
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: همزمان با سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق(ع) پیکرهای طیبه ۱۲۷ شهید دوران دفاع‌مقدس در ۲۳ استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهد شد. سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه تشییع سراسری شهدای دفاع‌مقدس در کشور، افزود: هویت 28 پیکر از این شهدای مطهر در این مقطع شناسایی شده و تحویل خانواده آنها خواهد شد و سایر شهدا به‌صورت گمنام در نقاط پیش‌بینی شده تشییع و تدفین می‌شوند. وی با اشاره به میزبانی استان‌های مختلف در این تشییع سراسری گفت: استان تهران با تدفین شهدا در 9 نقطه بیشترین تعداد شهدا را تشییع و خاکسپاری خواهد کرد. نقاط استان تهران برای میزبانی شهدا عبارتند از: شهرهای رودهن، رباط‌کریم، شهرک امیریه شهریار، شهر ارجمند فیروزکوه و همچنین شهر تهران فدراسیون تکواندو، شهرک سوهانک، منازل مسکونی زینبیه نزاجا، صنایع هواپیماسازی ایران و گروه صنایع شهید کاظمی وزارت دفاع. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: از عموم مردم شریف و مسلمان ایران اسلامی دعوت می‌شود ضمن تعظیم شعائر اسلامی در بزرگداشت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق(ع) با حضور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا بار دیگر با آرمان‌های امام(ره) و شهیدان عزیز میثاقی دوباره ببندند.

مردم از شنیدن شعار خسته شده‌اند
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم از شنیدن شعار و شعار و شعار خسته شده‌اند. آنان انتظار دارند خودروهای کشور باکیفیت شوند و با سازندگان خودروهای بی‌کیفیت به‌طور جدی برخورد شود. به گزارش مهر، سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در یادداشتی در صفحه اینستاگرام شخصی خود از مواضع و اقدامات دولت انتقاد کرد.
متن این یادداشت به شرح زیر است:
«کشور ما، نیازمند جدیت و اقتدار است؛ چه در برخورد با فیش‌های حقوقی؛ چه در پاسخ دندان‌شکن به الجبیر؛ و چه در حفاظت از محیط‌زیست. مردم از شنیدن شعار و شعار و شعار خسته شده‌اند. آنان انتظار دارند خودروهای کشور باکیفیت شوند و با سازندگان خودروهای بی‌کیفیت به‌طور جدی برخورد گردد. مردم انتظار دارند دزدان و قاچاقچیان از دولت بترسند و مردم می‌خواهند آمریکا وادار شود تعهداتش را در برجام عمل کند و آن را نقض نکند. مردم، به‌درستی، از مسؤولان کشور انتظار دارند در امور داخلی قاطعیت نشان دهند و در عرصه بین‌المللی نیز اقتدار داشته باشند».


Page Generated in 0/0055 sec