printlogo


کد خبر: 161146تاریخ: 1395/5/7 00:00
پارلمان

بررسی نشت اطلاعات ایران از سوی آژانس در جلسه کمیسیون امنیت
حجت‌الاسلام ذوالنور از بررسی نشت اطلاعات محرمانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در آینده نزدیک خبر داد.
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تصمیم کمیسیون متبوعش در موضوع درز اطلاعات محرمانه ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بنا است 15 سال با انرژی اتمی در اجرای پروتکل الحاقی همکاری داشته باشیم و این پروتکل دسترسی‌های ویژه‌ای را برای آژانس فراهم می‌کند طبیعتاً  اطلاعات ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امنیت ندارد. وی با اشاره به بدعهدی‌ها و رفتارهای گستاخانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس حتما واکنش نشان خواهد داد و در بحث ارتباط و تعامل با غربی‌ها و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این کمیسیون از دولت می‌خواهد هرچه سریع‌تر عکس‌العمل نشان داده و تجدید‌نظر کند. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه برخورد قاطع و متناسب با اینگونه رفتارها 2 نتیجه را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: یکی تنبیه آنها در افشای اسرار نظام بوده و دیگری تضمینی برای اینکه اگر قرار است غربی‌ها با جمهوری اسلامی ایران کار کنند باید امنیت لازم برای اطلاعات ما ایجاد شود. وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی با تذکر به دستگاه دیپلماسی خواستار  موضع رسمی و قاطعانه با طرف مقابل است و اگر در جلسه کمیسیون به نتیجه برسیم که باید در برجام تجدید‌نظر صورت‌گیرد، حتماً این موضوع را در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

ارسال گزارش مجلس از «فیش‌های نجومی» به قوه‌قضائیه
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره «پرداخت‌های غیرمتعارف» پس از قرائت در صحن علنی به قوه‌قضائیه ارسال خواهد شد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: پیش‌تر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره «پرداخت‌های غیرمتعارف» تهیه کرده بود که در صحن علنی قرائت شد. وی افزود: این گزارش صرفا برای مجلس تهیه شده بود و به قوه‌قضائیه ارسال نشد.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش کمیسیون اصل نود و کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از قرائت در صحن علنی به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود. وی اظهار داشت: گزارش کمیسیون اصل نود درباره «پرداخت‌های غیرمتعارف»، اولین گزارش مجلس در این باره خواهد بود که به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود. پیش‌تر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره «پرداخت‌های غیرمتعارف» به صحن علنی مجلس ارائه کرد. همچنین کمیسیون اصل نود با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی طرح «ساماندهی حقوق مدیران و مقامات» را تهیه کرده است و این طرح هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی مراحل خود را طی می‌کند.

طرح محاکمه شیخ عیسی قاسم گستاخانه است
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل طرح محاکمه شیخ عیسی قاسم را اقدامی گستاخانه خواند و گفت: حکومت بحرین اگر از تاریخ درس نگیرد و خطاهای خود را تکرار کند، بی‌تردید زیان خواهد کرد. حسین امیرعبداللهیان افزود: حاکمان بحرین به جای اتکا به اجانب باید به مردم خود بیندیشند. وی با بیان این نکته که تهران هیچ دخالتی در امور بحرین ندارد، یادآور شد: اما جمهوری اسلامی ایران از دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر در منطقه و بحرین حمایت می‌کند. معاون سابق وزارت امور خارجه راهکار در بحرین را صرفا سیاسی خواند و افزود: آزادی شیخ علی سلمان از حبس غیرقانونی و حفظ حرمت آیت‌الله عیسی قاسم و توقف اقدامات امنیتی مقدمه ضروری حل سیاسی در بحرین است.


Page Generated in 0/0061 sec