printlogo


کد خبر: 161148تاریخ: 1395/5/7 00:00
اخبار

شاخص از  76 هزار واحد گذشت
بورس تهران همزمان با جابه‌جایی رئیس سازمان بورس شاهد حمایت حقوقی‌های سنتی بازار بود به‌طوری‌که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با ۷۲۴ واحد افزایش به ۷۶ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. به گزارش فارس، شاخص کل هم‌وزن نیز با 85 واحد افزایش عدد 14 هزار و 58 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 660 واحدی عدد 85 هزار و 535 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 624 واحدی عدد 53 هزار و 769 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 899 واحد افزایش به عدد 164 هزار و 171 واحد رضایت داد. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی عدد 799 واحد را برای خود ثبت کرد.


28 میلیارد دلار تجارت در 4 ماه
گروه اقتصادی: عملکرد تجارت خارجی غیرنفتی ایران در 4 ماه اول امسال به ۲۸ میلیارد دلار رسیده و صادرات غیرنفتی از ۲۱ درصد رشد برخوردار شده است.
به گزارش «وطن امروز» براساس گزارش گمرک از عملکرد تجارت خارجی ایران صادرات غیرنفتی در این مدت با افزایش قابل‌توجهی به بیش از 16 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است. در مدت یادشده 12 میلیارد و 865 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد. بنابراین تراز تجاری کشور با افزایش 4 میلیارد دلاری مثبت شده است. عمده‌ترین کالاهای صادراتی محصولات پتروشیمی با 13 میلیون و 438 هزار تن و ارزش 5 میلیارد و 679 میلیون دلار بود و سهم ارزشی دیگر کالاها 9/65 درصد بوده است. متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت 396 دلار و متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی یکهزار و 292 دلار بوده است.
عمده اقلام وارداتی 4 ماهه
کالا    میزان واردات
برنج    475 میلیون دلار
ذرت دامی    335 میلیون دلار
لوبیای سویا    315 میلیون دلار
کنجاله سویا    240 میلیون دلار
قطعات منفصله خودرو    227 میلیون دلار



دوپاره کردن سازمان مدیریت درست نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با انتقاد از تصمیم شورایعالی اداری برای دوپاره کردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت باید در کنار هم باشند و به جای تجزیه این سازمان باید مدیریت آن را تغییر داد. غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم، یادآور شد: در مجلس نهم نمایندگان طرح ایجاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با هدف احیای آن  را دنبال می‌کردند و پیشنهاد ما این بود که 3 حوزه برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت باید در کنار هم قرار بگیرند، در طرح مجلس نظارت هم دیده شده بود اما در نهایت حوزه نظارت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پررنگ نشد. مصباحی‌مقدم ادامه داد: وقتی دولت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را تشکیل داد این اقدام مورد تایید نمایندگان و کارشناسان قرار گرفت اما اینکه دولت تصمیم به ایجاد تغییرات در این سازمان گرفته احتمالا به دلایل اختلافاتی است که در حوزه اجرایی این سازمان وجود دارد. وی افزود: نظام مدیریت کشور توسط دولت دچار اختلال شده است و فیش‌های حقوقی که اخیرا نشر شد از همین موضوع نشات می‌گیرد. وی تاکید کرد: قضیه فیش‌های حقوق نجومی، نمودی از ضعف مدیریت در عرصه نظام اداری کشور است.


عراقچی عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس شد!
سه‌شنبه گذشته شورایعالی بورس تصمیمات تازه‌ای گرفت و علاوه بر تغییر رئیس سازمان بورس، اعضای دیگر هیات‌مدیره بورس را نیز تغییر داد. در بین این اسامی نام یکی از نزدیکان عضو اصلی تیم مذاکرات هسته‌ای به چشم می‌خورد. شاپورمحمدی، سیداحمد عراقچی و سعید فلاح‌پور اعضای جدید هیات مدیره سازمان بورس هستند که توسط شورایعالی بورس انتخاب شدند. رسانه‌ها هفته گذشته خبر داده بودند که سیداحمد عراقچی قرار است در بانک مرکزی استخدام شود که با انتقاد رسانه‌ها این اتفاق رخ نداد اما پسر مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای چند روز بعد از آن اطلاع‌رسانی‌ها، نامش در میان اعضای جدید هیات مدیره بورس دیده شد.
 


Page Generated in 0/0052 sec