printlogo


کد خبر: 161156تاریخ: 1395/5/7 00:00
آوای شهر

پایتخت تا آخر هفته میزبان ریزگردهاست
هوای تهران در شرایط ناسالم
کیفیت هوای پایتخت با توجه به قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها روی عدد 112 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. به گزارش فارس، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت نشان داد شاخص هوا در روز چهارشنبه روی عدد 112 و فراتر از حد استاندارد بود و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، با پایداری رطوبت 60 درصدی و سرعت پایین باد، آسمان پایتخت در روزهای پایانی هفته میزبان ریزگردها خواهد بود. بدین ترتیب بیماران قلبی، تنفسی، کودکان، سالمندان و زنان باردار باید تا بهتر شدن هوا از ماندن طولانی‌مدت در هوای آلوده خودداری کنند.

راه‌اندازی«خانه شهدا» در مناطق پایتخت
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خانه‌ شهیدانی که معیارهای لازم برای فعالیت فرهنگی را داشته باشند پس از شناسایی، تملک و بازسازی در 2 ماه آینده با عنوان «خانه شهدا» به سازمان
فرهنگی- هنری شهرداری تهران تحویل داده می‌شود. به گزارش«وطن امروز» عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر برای راه‌اندازی خانه شهدا در مناطق گوناگون، تصریح کرد: پیگیری این مصوبه با دیگر دستور کارها متفاوت است و با توجه به اینکه محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری، از جانبازان دفاع‌مقدس و اهل عمل هستند امیدواریم در دوران چهارم شورای شهر و بزودی نتیجه این مصوبه را ببینیم. وی با تاکید بر اهمیت پیوست اجتماعی طرح خانه شهدا افزود: در این طرح به دنبال این هستیم که خانه‌ شهدا به صورت مردمی مدیریت شود و مشارکت و حضور مردم مهم‌ترین موضوع در این خانه‌ها خواهد بود و این خانه‌ها تلاشی است برای اینکه نسل‌های آینده رشادت‌های شهیدان را فراموش نکنند و بدانند چه کسانی از این مرز و بوم پاسداری کردند.

تجهیز 15 هزارتاکسی‌ به دستگاه کارتخوان
مدیرعامل بانک شهر از نصب دستگاه‌های کارتخوان در تاکسی‌ها خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حسین پورزرندی، مدیرعامل بانک شهر در حاشیه همایش شهر هوشمند با بیان اینکه امروز کلانشهرها با 3 معضل ترافیک، حمل‌ونقل عمومی و آلودگی‌های زیست‌محیطی سروکار دارند، گفت: بانکداری الکترونیکی یکی از زیرساخت‌های مهم شهر هوشمند است و حتی شهر هوشمند می‌تواند به کاهش معضل فقر در جامعه کمک کند. وی درباره نصب دستگاه‌های کارتخوان در تاکسی‌های پایتخت گفت: این پروژه به صورت پایلوت در شهر شیراز انجام می‌گیرد و بانک شهر مشکلی در اجرای این طرح ندارد و به سرعت 15 هزار تاکسی پایتخت به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شود. مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فعالیت شهرنت‌ها در تهران عنوان کرد: رضایتمندی مردم از این خدمات بالاست چراکه این شهرنت‌ها در تمام ایام سال و به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند و حتی در ایام نوروز در شهرهای گوناگون خدمت‌رسانی انجام داده‌اند.  به گفته پورزرندی تا آخر مردادماه تمام خدمات شهرنت‌ها  روی تلفن همراه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تعطیلی موقت ایستگاه متروی گلشهر
 ایستگاه گلشهر در روزهای جمعه و شنبه 8 و 9 مرداد به دلیل انجام عملیات نوسازی شبکه برق بالاسری تعطیل است و مسافرگیری در این ایستگاه صورت نمی‌گیرد. احسان مقدم، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده ایستگاه گلشهر در خط 5 مترو، پس از پایان سرویس‌دهی در روز پنجشنبه 7 مرداد تا شروع سرویس‌دهی در روز یکشنبه 10 مرداد جهت نوسازی شبکه برق بالاسری مسافرگیری ندارد.  وی افزود: سایر ایستگاه‌های خط 5 متروی تهران در این 2 روز طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با توجه به  تعطیلی موقت ایستگاه گلشهر، قطارها تا ایستگاه محمدشهر به عنوان ایستگاه پایانی حرکت می‌کنند.


Page Generated in 0/0054 sec