printlogo


کد خبر: 161173تاریخ: 1395/5/7 00:00
اخبار

رقابت مدیری و آقاخانی در جشنواره فیلم سلامت
مدیری و آقاخانی در جشنواره فیلم سلامت رقیب یکدیگر شدند. سریال‌های منتخبی که برای حضور در جشنواره فیلم سلامت با هم به رقابت می‌پردازند، معرفی شدند که بین آنها کارگردانانی همچون مهران مدیری و سعید آقاخانی رقیب یکدیگرند. به گزارش تسنیم، 12مجموعه تلویزیونی برای حضور در جشنواره فیلم سلامت با هم به رقابت می‌پردازند. در بخش سریال‌های تلویزیونی که مدیریت آن برعهده رحمان سیفی‌آزاد است، با رای هیات انتخاب  12 اثر با هم به رقابت می‌پردازند که اسامی آنها به شرح زیر است: سریال «ستاره حیات» به کارگردانی جواد ارشادسرابی و تهیه‌کنندگی فریبا بانک‌توکلی، سریال «شیوع» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی امیرنراقی‌پور و بیژن شیرمز، سریال «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مسعود ردائی، سریال «کشیک قلب» به کارگردانی حسین مهکام  و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی، سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی، سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی‌کوچک‌سرایی، سریال «دکتر قریب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری، سریال «آب پریا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرضیه برومند، سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه، سریال «زمین انسان‌ها» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و تهیه‌کنندگی ابوالحسن داوودی و بیتا منصوری، سریال «چرخ فلک» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه‎کنندگی مجید مولایی و سریال «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‎کنندگی اسماعیل عفیفه.  نخستین جشنواره فیلم سلامت از اول تا 5 شهریور به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.
 
قباد آذرآیین: به داستان کوتاه آب می‌بندیم
قباد آذرآیین با انتقاد از تب رمان‌نویسی در ایران گفت: بسیاری از آثاری که رمان می‌نامیم در واقع داستان‌های کوتاهی هستند که به آنها آب بسته شده است.  به گزارش مهر، این نویسنده با انتقاد از وضعیت انتشار آثاری که به تعبیر وی تنها نام رمان را یدک می‌کشند، گفت: رمان نوشتن امری خلق‌الساعه نیست و نمی‌توان هر داستان بلندی را که این روزها منتشر می‌شود رمان نامید.  وی افزود: بسیاری از آثاری که این روزها با عنوان رمان منتشر می‌شود، داستان‌های کوتاهی هستند که به آنها آب بسته شده است. رمان ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر آثار ادبی متفاوت می‌کند. آثاری که در ایران این روزها با عنوان رمان منتشر و نوشته می‌شود مختصات رمان را ندارد و شاید با اغماض بتوان روی برخی از آنها عنوان داستان بلند را گذاشت.

جمال شورجه:
در حوزه سیره اهل بیت (ع)باید سالانه تولید تصویری داشته باشیم
جمال شورجه، از کارگردانان سینما گفت: باید سالانه در حوزه سبک زندگی معصومان(ع) و عرضه روش‌های تربیتی آنها تولید تصویری داشته باشیم تا مخاطب به طور مستمر با این پیام‌ها در تماس باشد.  به گزارش فارس،‌ جمال شورجه، کارگردان سینما برگزاری بخش فیلم و تئاتر رضوی ذیل جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) را نشانه کمبود در این حوزه و احساس نیاز به تولید آثاری از این دست دانست و گفت: این ابزار انگیزشی فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و نویسندگان بویژه در میان نسل جوان را به مسیر ساخت کارهای ارزشی و تصویر سبک زندگی معصوم(ع) سوق می‌دهد.  وی با بیان اینکه این جشنواره زمینه پرداخت به سبک زندگی دیگر معصومان(ع) را نیز فراهم می‌کند، گفت: این جشنواره با پرهیز از نگاه قشری به موضوعات، می‌تواند کمک شایانی به نسل جوان ما در حرکت به سوی سینمای آرمانی دینی و معنوی از فیلم کوتاه گرفته تا انیمیشن و... کند. کارگردان «باشگاه سری» رشته‌های متنوع را نشانه نگاه بسیط سیاست‌گذاران این جشنواره دانست و اظهار کرد: برگزاری رشته‌های هنری مختلف، گستردگی و جدیت کار را نشان می‌دهد و نیز سیاست واگذاری میزبانی هر رشته به یک منطقه و استان، دامنه دربرگیری این جشنواره را در همه ایران می‌گستراند، همان طور که امام‌رضا(ع) متعلق به آحاد ملت ایران هستند.
 


Page Generated in 0/0064 sec