printlogo


کد خبر: 161176تاریخ: 1395/5/7 00:00
اخبار

نامه دانشجویان خطاب به رئیس رسانه ملی
چرا باید صدا و سیما برنامه ثریا را انقلابی‌تر کند؟
دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نسبت به تعطیلی برنامه تلویزیونی «ثریا» واکنش نشان دادند. به گزارش فارس، در بخشی از متن نامه فوق آمده است: «چندی است که خبرهایی پیرامون افزایش فشارهای سازمان صدا و سیما بر برنامه تلویزیونی ثریا و تنگ شدن عرصه برای فعالیت جمعی از جوانان مومن و انقلابی در این برنامه ارزشی و پرمخاطب به گوش می‌رسد. بدیهی است که این فشارها از طرف برخی ارگان‌های دولتی و غیردولتی که به تبع روشنگری‌های صورت‌گرفته در این برنامه، منافع اقتصاد لیبرالی‌شان به خطر افتاده است بر سازمان صدا و سیما وارد می‌شود؛ با این وجود انتظار دانشجویان انقلابی از جنابعالی به عنوان ریاست سازمان این است که نه تنها در برابر این فشارها ایستادگی نمایید بلکه با حمایت قاطع از تولید اینگونه برنامه‌ها و تقویت صراحت بیان آنان به پیشرفت و صیانت از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی یاری رسانید؛ باشد که بار دیگر شاهد بازگشت روحیه محافظه‌‌کاری که در برخی دوره‌های قبلی سازمان صدا و سیما وجود داشته است، نباشیم. این انتظار بدنه دانشجویی از حضرتعالی و دیگر مدیران صدا و سیما نه از روی سلیقه‌گرایی و احیانا حزب‌بازی‌های سیاسی بلکه با استناد به اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما و مأموریت‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای این دستگاه حکومتی در مقاطع مختلف از انقلاب اسلامی تدوین و ابلاغ فرموده‌اند، می‌باشد. البته جای تردید نیست که حضرتعالی بخوبی نسبت به این ادله واقف هستید اما جهت اتمام حجت شرعی و احتیاط در ادای تکلیف شرعی- انقلابی خودمان ادله‌ای را پیرامون ضرورت حمایت انقلابی سازمان صدا و سیما از برنامه‌های ارزشی و صریح مانند برنامه تلویزیونی ثریا خدمت شما متذکر می‌شویم... جناب آقای علی‌عسگری قطعا در انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مصائب یا فشارهایی از بدنه دستگاه‌های دولتی و یا غیردولتی بر صدا و سیما وارد می‌شود ولی سوال اساسی این است که آیا این فشارها دلیل می‌شود که صدا و سیما از وظایف خود چشم‌پوشی کند یا اینکه با مصلحت‌سنجی‌های بی‌جا برای رفع فشارها با تساهل و تسامح نسبت به وضع موجود برخورد کند؟»

چاپ دوازدهم برای «دیدم که جانم می‌رود»
چاپ دوازدهم کتاب خاطرات شهید مصطفی کاظم‌زاده با عنوان «دیدم که جانم می‌رود» به قلم حمید داوودآبادی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «دیدم که جانم می‌رود» اثر حمید داوودآبادی که به خاطرات شهید مصطفی کاظم‌زاده پرداخته به چاپ دوازدهم رسید. کتاب «دیدم که جانم می‌رود» دربردارنده 273 صفحه است که مضمون آن حاوی خاطرات، تصاویر و اسناد شهید مصطفی کاظم‌زاده، توسط همرزم وی حمید داوودآبادی به نگارش درآمده است. این کتاب دارای بیش از 40 بخش نظیر «تولد»، «برخورد اول»، «پول تو جیبی»، «عکس‌های قشنگ امام»، «حزب‌الله شرق تهران»، «جعل‌نامه»، «عبور از میدان مین»، «گنده لات در جبهه»، «ثاقب و ثابت»، «نوشتن وصیت‌نامه»، «اولین وداع سخت» و «می‌خوای مسلمون بشی؟» است. براساس این گزارش از ابتدای انتشار کتاب «دیدم که جانم می‌رود» تاکنون نزدیک به 30هزار نسخه از آن راهی بازار کتاب شده است و اکنون چاپ دوازدهم این کتاب 300 صفحه‌ای نیز با قیمت 12هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مشاعره دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان
مشاعره لیگ دانشجویی در تاریخ 21مردادماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان کلید می‌خورد. امیر اسماعیل‌آذر، مجری برنامه‌های مشاعره صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از کلید خوردن مشاعره لیگ دانشجویی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مشاعره در تاریخ21 مردادماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان کلید می‌خورد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: این برنامه دنباله‌رو مجموعه برنامه‌های لیگ دانشجویی است و هدف از برگزاری آن ایجاد فضای فرهنگ و نشاط در میان دانشجویان دانشگاه‌هایی است که معمولا کارهای سخت‌افزاری می‌کنند یا به عبارت دیگر به خاطر فعالیت‌های بسیار در حوزه تجربی ممکن است خسته شوند.  یادآور می‌شود مشاعره لیگ دانشجویی پیش از این در دانشگاه صنعتی شریف تهیه و تدوین شده بود.


Page Generated in 0/0050 sec