printlogo


کد خبر: 161185تاریخ: 1395/5/7 00:00
19کشته و 40 زخمی در بزرگ‌ترین جنایت جمعی ژاپن پس از جنگ دوم جهانی
قاتل خندان: همه معلولان جهان را بکشید!

قاتل ژاپنی که روی تروریست‌های داعش را با سلاخی دست‌کم 60 معلول سفید کرد، مجنون نیست بلکه پیرو مکتبی ‌نژادپرستانه است که باورهای مشترکی با نازی‌ها دارد و در دهه‌های نخست قرن بیستم بویژه هنگام جنگ دوم جهانی طرفداران زیادی در حکومت و جامعه ژاپن داشته است. فاجعه‌بار آنکه به نوشته روزنامه آساهی شیمبون، او پیش از اقدام به این جنایت درخواست‌نامه‌ای مبنی بر معدوم کردن تمام معلولان و عقب‌مانده‌های ذهنی به مجلس ملی برده و پس از آن توسط پلیس دستگیر شده بود اما کمی بعد بدون هیچ نظارتی بر رفتارش آزاد شد.  سرانجام «ساتوشی اوئه‌ماتسو» 26 ساله بامداد سه‌شنبه در حالی خود را به پلیس معرفی کرد که به‌تازگی از بریدن گلو و پاره کردن سینه و شکم ده‌ها معلول بستری در یک مرکز نگهداری معلولان در 40 کیلومتری جنوب غرب توکیو که خود در آن شاغل بود، فارغ شده بود. اما او که مرتکب بزرگ‌ترین جنایت جمعی ژاپن پس از جنگ دوم جهانی شده است، دیروز در مقابل دوربین‌های خبری لبخندی شیطانی به لب داشت و در اعترافات خود گفته است که  از این جنایت پشیمان نیست زیرا به گمان خود با این کار افراد معلول را از زندگی دشوارشان نجات داده است. او معتقد است همه معلولان جهان باید بمیرند چون زندگی این دنیا برای آنها سخت است.
اوئه‌ماتسو در نخستین ساعات  بامداد سه‌شنبه از محل سکونتش در منطقه تسوکویی در جنوب غرب پایتخت ژاپن با ساکی پر از چاقو و ابزارهای تیز به بیمارستان معلولان تاکااوکه سی که خود تا چندی پیش کارمند آن بود رفت  و پس از بستن 2 نگهبان و کارمند آن، با چاقو شروع به بریدن گلوی معلولان که روی تخت‌هایشان خواب بودند یا پاره کردن بدن آنها کرد به طوری که طی حدود 40 دقیقه بیش از یک‌سوم 150 بیمار بستری در این مرکز سلاخی شدند؛ 19 کشته و 40 مجروح. مقتولان که 10 زن و 9 مرد 19 تا 70 ساله بودند، به دلیل نفرت زیاد اوئه‌ماتسو از زندگی آنها که او دردآور می‌پنداشت قربانی شدند. وی سپس خود را به ایستگاه پلیس در همان نزدیکی معرفی و به قتل‌ها اعتراف کرد.
مطبوعات ژاپن با مطرح کردن این نکته که این جوان 26 ساله پس از نامه کذایی‌اش به پارلمان تنها مدت کوتاهی در بازداشت بوده و بعد رها شده، پلیس را مقصر این فاجعه دانستند. آساهی شیمبون نوشت که اگر خود قاتل دست از جنایت نمی‌کشید تمام 150 معلول مرکز تاکا اوکه سی در بزرگ‌ترین اقدام ضدبشری کشور، کشته می‌شدند. این در حالی است که پلیس، برخی درخواست‌ها برای آزادی اوئه‌ماتسو را نفرت‌انگیز خوانده است. جالب اینکه یک سخنگوی پلیس توکیو با وجود روشن بودن انگیزه‌های این قاتل  اعلام کرده که  پلیس همچنان به دنبال یافتن انگیزه او است.


Page Generated in 0/0052 sec