printlogo


کد خبر: 161186تاریخ: 1395/5/7 00:00
تسلط ارتش سوریه بر جاده راهبردی کاستیلو
محاصره تروریست‌ها در حلب کامل شد

سرانجام ارتش و مقاومت سوریه با فتح آخرین کیلومتر باقیمانده تا جاده راهبردی کاستیلو، حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب را تکمیل کرد. کنترل ارتش بر این محور تنها مسیر تدارکاتی  تروریست‌های چندگانه تحت حمایت خارجی یعنی داعش، جبهه النصره  و ارتش آزاد را با خاک ترکیه قطع می‌کند. فرماندهی کل ارتش سوریه از تروریست‌های منطقه خواست خود را تسلیم کنند. مسیر امنی نیز برای غیرنظامیان تعبیه شده تا بتوانند از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها خارج شوند و قرار است پناهگاه موقت نیز تامین شود. ترکی حسن، کارشناس نظامی سوری در این باره اظهار داشت: «اکنون می‌توان گفت تروریست‌های داخل حلب فاقد هرگونه پشتیبانی هستند و امکان دریافت سلاح و مهمات را ندارند. همچنین امکان فرار آنان به مرزهای ترکیه نیز میسر نیست. آنها منزوی و تحت محاصره هستند. گام بعدی تامین امنیت کامل در شرق حلب است. اگرچه اقدامات تلافی‌جویانه تروریست‌ها بعید نیست».
حمله داعش به قامشلی با 44 کشته
در جریان 2 انفجار در شهر کردنشینِ قامشلی در شمال شرق سوریه که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آنها را برعهده گرفته است، دست‌کم 44 کشته و 140تن زخمی شدند. به گزارش پرس‌تی‌وی از دمشق، حمله اول بر اثر انفجار یک خودرو در محله الهلالیه در شهر قامشلی در استان حسکه صورت گرفت. این انفجار در بخش غربی شهر قامشلی و در مقابل یک مرکز جذب نیروی نظامی صورت گرفت. به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، حمله دوم نیز بر اثر انفجار یک موتوسیکلت در نزدیکی یکی از ساختمان‌های متعلق به مقامات کردی رخ داد  که کنترل مناطقی را در استان حسکه برعهده دارند. انفجارهای دیروز که بزرگ‌ترین حمله داعش به قامشلی محسوب می‌شوند در حالی رخ دادند که نیروهای کرد در ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی به تروریست‌های داعش در سوریه و عراق وارد کرده‌اند.
لاوروف: آمریکا مسیر داعش را هموار کرد
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد و اظهار داشت، تقاضاها برای سرنگون کردن دولت‌ها از جمله دولت سوریه توسط افرادی مطرح می‌شود که هدفشان از بین بردن ملت‌ها و منطقه‌ها به نفع خودشان است. لاوروف در گفت‌وگو با وب‌سایت «انجمن فلسطینیان ارتودوکس» افزود، گروه تروریستی داعش تنها خود را به سرکوب علیه مسیحیان محدود نکرده است. به همین تناسب بلکه بیشتر، آنها سر شیعیان را نیز قطع می‌کنند و هم به مقدسات مسیحیان و هم شیعیان بی‌حرمتی می‌کنند. علاوه‌براین، اعضای این گروه تروریستی معیارهای خاصی را نیز درباره سنی‌ها به کار می‌برند. حتی تمام دیدگاه‌های سنی‌ها نیز در ایدئولوژی داعش مورد قبول نیست. و زیرخارجه روسیه همچنین اعلام کرد: ریشه اصلی قدرت جنگی داعش را افسران سابق ارتش صدام تشکیل داده‌اند که پیشنهادشان برای به دست گرفتن قدرت در سال 2003 پس از حمله آمریکا به عراق رد شده بود. دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: آمریکا با حمله به عراق در حقیقت ارتش این کشور را از هم فروپاشید و کاری کرد کسانی را که بخوبی رسم جنگیدن بدون هیچ ابزار خاصی را می‌دانستند، آزادانه به حال خود رها کند. همه این مساله را خوب می‌دانند.
 


Page Generated in 0/0060 sec