printlogo


کد خبر: 161191تاریخ: 1395/5/7 00:00
توسعه جاد‌ه‌ها و ایجاد دوربین‌های ثبت تخلف، تصادفات را کاهش داد

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به نقش رانندگان حرفه‌ای در ارتقای ایمنی راه‌های کشور گفت: ایمنی در راه‌های کشور نیازمند عزم ملی و حمایت همه‌جانبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است، این درحالی است که توسعه آزاد راه‌ها و تجهیز راه‌ها به دوربین‌های ثبت تخلف تاثیر زیادی را در کاهش تصادفات داشته است.
محمد بخارایی در جمع خبرنگاران افزود: رانندگان حرفه‌ای در سوانح رانندگی شبکه درون و برون شهری نقش مهمی ایفا می‌کنند و خواب‌آلودگی رانندگان و رعایت نکردن سرعت مطمئنه یکی از مهم‌ترین علل وقوع این سوانح در روزهای اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه در کشور 20 میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند، گفت: از این تعداد حدود یک‌میلیون نفر راننده حرفه‌ای ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستند و باید از ظرفیت آنها در کاهش حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی در راه‌های کشور استفاده شود.
وی گفت: جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق این رانندگان برگزار می‌شود تا با ارج نهادن به منزلت رانندگان حرفه‌ای کشور شاهد توسعه ایمنی پایدار در شبکه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری کشور باشیم. رئیس جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای در ادامه افزود: در این جشنواره سوابق حرفه‌ای، تخلفات و سوانح رانندگی، شرکت در دوره‌های آموزشی، رفتار و انضباط فردی، اخلاق حرفه‌ای، سلامت شغلی و ارائه ایده‌های خلاقانه رانندگان در ارتقای ایمنی در راه‌های کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از عملکرد رانندگان حرفه‌ای تقدیر شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec