printlogo


کد خبر: 161197تاریخ: 1395/5/10 00:00
رئیس سیا: روحانی را میانه‌رو می‌دانیم

رئیس سازمان سیا در اجلاس امنیتی «اسپن» با تمجید از عملکرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، گفت: واشنگتن در یک سال باقیمانده تا انتخابات به دقت اوضاع ایران را تحت نظر خواهد داشت.
به گزارش فارس، «جان برنان» روز جمعه در اجلاس سالانه «همایش امنیتی اسپن» در بخش کوتاهی از اظهاراتش که بیشتر بر موضوع سوریه متمرکز شده بود به موضوع ایران و توافق هسته‌ای نیز پرداخت.
برنان در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای تغییری در لحن و اقدامات ایران ایجاد کرده یا نه؟ گفت: «تصور می‌کنم این (توافق هسته‌ای) کار درستی بود که انجام شد، چراکه جلوی پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای آنها را گرفت. این کار، رئیس‌جمهور روحانی را هم که از دید ما بین عناصر فعال در ایران فردی بسیار میانه‌روتر به شمار می‌آید، تقویت کرد. او باید دستاوردهای بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه‌روها رقابت وجود دارد». رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا درباره آقای روحانی گفت: «اما خوب به نظرم روحانی نشان داده علاقه‌مند است ایران را به جامعه ملل بازگرداند. نگرانی من این است که بسیاری از ایرانی‌ها انتظار داشتند با آزاد شدن دارایی‌های این کشور، پول به زندگی آنها سرازیر شود اما خب این مساله زمان می‌برد».
برنان در ادامه در پاسخ به این سوال که برجام چه تأثیری بر روابط دوجانبه تهران و واشنگتن داشته؟ گفت: «در حال حاضر مذاکرات گسترده‌ای میان دولت ایالات متحده و دولت ایران درباره برخی موضوعات حل‌نشده در جریان است، از جمله درباره اینکه نظام مالی بین‌المللی چطور باید با ایرانی که حالا کمتر در محاصره تحریم‌ها قرار دارد، رفتار کند. بنابراین گفت‌وگوها ادامه دارد و طرف ایرانی هم ناراحتی‌هایی دارد».
 

Page Generated in 0/0052 sec