printlogo


کد خبر: 161205تاریخ: 1395/5/10 00:00
فیش گیت

مردم منتظر برخورد دولتمردان با حقوق‌های نجومی هستند
 
خطیب جمعه تهران با انتقاد از حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی گفت: مردم منتظر اقدام عملی مسؤولان در قبال مساله‌ فیش‌های نامتعارف حقوقی هستند.به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه تهران افزود: فیش‌های نجومی جامعه را اندوهگین کرد. فاصله طبقاتی در جامعه، تبعیض‌ها و اینگونه تعرض‌ها به بیت‌المال در خور حکومت اسلامی نیست و کسانی که مردم به آنها رای دادند تا امانتدارشان باشند، باید پاسخ لازم را بدهند. وی در همین زمینه افزود: مساله‌ حقوق‌های میلیونی، دل‌ها را جریحه‌دار  و احساسات مردم را اندوهگین و وجدان‌های خفته را نیز بیدار کرد. این اتفاق یک غفلت بوده است اما برای نظام اسلامی ما قابل قبول نیست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مردم منتظرند ببینند پس از هشدارهای رهبری درباره‌ مساله‌ فیش‌های حقوقی دولتمردان و مسؤولان چه عملکردی خواهند داشت. به هر حال، آنچه در این ماجرا اتفاق افتاده است، اگر خلاف قانون بوده- که حتماً همین است- باید به بیت‌المال برگردد تا آغازی برای یک حرکت عدالت‌محور باشد.
آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ ولنگاری فرهنگی گفت: موضوع ولنگاری فرهنگی امروز خون جگری شده است. این موضوع بارها و در مقاطع مختلف با بیانات حکیمانه و پیغمبرگونه معظم‌له مورد تاکید و هشدار قرار گرفته است. ایشان به صراحت فرموده‌اند احساس می‌کنم در دولت و در خارج از آن یک نوع ولنگاری فرهنگی وجود دارد.
 
ردصلاحیت به خاطر فیش حقوقی
 
سخنگوی شورای نگهبان به کاندیداهای انتخابات آتی هشدار داد احراز صلاحیت داوطلبان دارای فیش‌های نجومی با مشکل روبه‌رو خواهد شد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مساله دریافت‌های نجومی می‌تواند عامل عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات آتی باشد یا خیر؟ گفت: در این زمینه اگر تخلف یا اقدامی برخلاف قوانین و مقررات جاری کشور به اثبات برسد، می‌تواند عامل عدم احراز صلاحیت‌ها باشد. سخنگوی شورای نگهبان با تصریح بر اینکه چنین رفتارهایی، مصداق بارز اقدامات غیرقانونی و سوء‌استفاده از قانون است، افزود: همه کسانی که می‌خواهند در انتخابات آتی نامزد شوند، بدانند شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و بر مدار قانون عمل خواهد کرد لذا اگر تخلفی از کسی درباره فیش‌های حقوقی نجومی سر زده باشد، احراز صلاحیتش با مانع جدی روبه‌رو خواهد شد. کدخدایی اضافه کرد: البته شورای نگهبان در موقع خود، رصد و نظارت کامل بر این مساله خواهد داشت. وی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر برخورد با پدیده زشت حقوق‌های نجومی و استفاده ایشان از عبارت «هجوم به ارزش‌ها» درباره این پرداخت‌های غیرمنصفانه، حجت را بر همه تمام کرده و لذا انتظارات افکار عمومی از شورای نگهبان به عنوان مرجع احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی نیز بالاتر رفته و ان‌شاءالله این شورا به این انتظارات معقول و درست، پاسخ قانونی و مناسب 
خواهد داد.

Page Generated in 0/0049 sec