printlogo


کد خبر: 161207تاریخ: 1395/5/10 00:00
اخبار

تلاش انگلیس برای تشدید ناآرامی‌های ایران در فتنه ۸۸
 
اطلاعات جدید از اسناد منتشر شده توسط «ادوارد اسنودن» از نقش سرویس اطلاعات انگلستان برای تشدید ناآرامی‌ها در ایران در سال ۸۸ حکایت دارد. به گزارش دانا، این اطلاعات نشان مى‌دهد سرویس اطلاعات انگلستان در سال ٨٨ با استفاده از حربه‌هاى اینترنتى براى تشدید ناآرامى در ایران تلاش کرده است. براساس این اسناد، اداره ارتباطات دولتى بریتانیا که وظیفه جاسوسى اینترنتى را برعهده دارد و خواهرخوانده آژانس امنیت ملى آمریکا به شمار مى‌آید، تیم ویژه‌اى براى تمرکز بر ایران ایجاد کرده بود. اهداف این تیم عبارت بوده‌ از: اعتبارزدایى از سران ایران و برنامه هسته‌اى این کشور، ممانعت یا ایجاد اخلال در دسترسى ایران به اقلام مورد استفاده در برنامه هسته‌اى، انجام عملیات جاسوسى و جمع‌آوری اطلاعات و مقابله با سانسور. اسناد اسنودن نشان مى‌دهد سرویس اطلاعات انگلستان با به کارگیرى تکنیک‌هاى مهندسى اجتماعى و با ساخت حساب‌هاى جعلى در شبکه‌هاى اجتماعى و از طریق یک سایت کوتاه‌سازى آدرس اینترنتى، سعى در جذب معترضان و تهییج و خط‌دهى به آنها داشته است. فعالیت این سایت بعد از ناآرامى‌ها در ایران، در شبکه‌هاى اجتماعى تقریبا به صفر رسیده است. این سایت بعدها براى یک دوره زمانى در ابتداى ناآرامى‌ها در سوریه هم فعال شده است.
 
بدرقه و تشییع پیکر ۱۲۷ شهید دوران دفاع‌مقدس در ۲۳ استان
 
همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیین بدرقه و تشییع پیکرهای ۱۲۷ شهید دوران دفاع‌مقدس با حضور پرشور مردم و جمعی از مسؤولان در تهران و 22 استان دیگر کشور برگزار شد. به گزارش مهر، در تهران پیکرهای مطهر ۱۳ شهید گمنام در ۹ نقطه همزمان با دیگر نقاط کشور، تشییع و به خاک سپرده شد. هویت ۲۸ پیکر از این شهدای مطهر شناسایی شده و 
پیکرهای آنان تحویل خانواده‌های‌شان شده است.  گفتنی است پیکر‌های این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، ام رصاص، شلمچه، زید، جزیره مجنون، شرق دجله، زبیدات و کردستان عراق کشف شده ‌است.
 
سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوریه 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از اعضای این کمیسیون به کشور سوریه خبر داد. هاجر چنارانی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: براساس تصمیم هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، قرار است گروهی با ترکیب علا‌ء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، بنده و شهروز برزگر امروز یکشنبه (10 مرداد) سفر 5 روزه‌ای به کشور سوریه داشته باشیم. وی افزود: دیدار با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سوریه و نیز بازدید از وضعیت آوارگان جنگی این کشور و مناطق عملیاتی در دستورکار برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوریه عنوان شده است.
 

Page Generated in 0/0054 sec