printlogo


کد خبر: 161215تاریخ: 1395/5/10 00:00
افزایش 10 درصدی اجاره‌بها در تهران

گروه اقتصادی: بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ۱۳۹۵ را منتشر کرد. این گزارش از افزایش 5/9 تا 3/10 درصدی اجاره‌بها در مناطق شهری کشور و تهران خبر می‌دهد. 
به گزارش «وطن امروز» در این ماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۴ هزار و ۹۶۹ واحد مسکونی رسید که نسبت به تیر پارسال 6/27 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 4 میلیون و 230 هزار تومان بود که نسبت به خرداد امسال و تیر پارسال به‌ترتیب به میزان 1/0 و 4/4 درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده به تفکیک عمر بنا در این ماه حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم
۵۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله‌شده را به خود اختصاص داده و منطقه ۵ نیز با سهم ۱۶ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل 8 میلیون و 940 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با 2 میلیون و 130 هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. از سوی دیگر در 4 ماهه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 9/51 هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4/1 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله‌شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 170 هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه پارسال 1/3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

Page Generated in 0/0055 sec