printlogo


کد خبر: 161240تاریخ: 1395/5/10 00:00
اخبار

در شماره جدید نشریه «خط حزب‌الله» منتشر شد
دیدگاه رهبر انقلاب درباره فیلم «ایستاده در غبار»
 
چهل‌وسومین هفته‌نامه خبری-تبیینی خط حزب‌الله با سرمقاله‌ای درباره دلایل شکست نهضت مشروطه و خبری درباره دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره فیلم تحسین‌شده «ایستاده در غبار» منتشر شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، در دیدار کوتاهی که برخی اعضای سازنده این فیلم با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان فیلم را مورد تمجید و تحسین قرار دادند. همچنین گزارش این شماره نشریه به باید و نبایدهای ششگانه رهبر معظم انقلاب در باب جهاد روشنگری اختصاص یافته است. تصویری از بازدید رهبر انقلاب از منزل شهید داریوش رضایی‌نژاد و ملاطفت ایشان نسبت به آرمیتا نیز در بخش عکس ویژه این شماره قرار گرفته است. چهل‌وسومین شماره خط حزب‌الله به روح پرفتوح روحانی شهید سیدرضا کامیاب «یکی از عزیزترین دوستان» رهبر انقلاب هدیه شده است.
 
مجلس تصمیمی برای «احضار» وزیر ارشاد نگرفته است
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با نادرست خواندن خبر احضار وزیر ارشاد به مجلس گفت: در صورت نیاز ممکن است ایشان را برای ارائه توضیحات دعوت کنیم که این مساله تاکنون طرح و بررسی نشده است. به گزارش فارس، احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نادرست خواندن خبر احضار وزیر ارشاد به مجلس گفت: هنوز تصمیمی برای حضور علی جنتی در مجلس گرفته نشده است.  وی در ادامه یادآور شد: خبر روز گذشته مبنی بر احضار وزیر ارشاد به مجلس برای پاسخگویی نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده در مراسم جشن حافظ در تالار وحدت ناشی از سوءتفاهم خبری است و پیش از این نیز در پاسخ به خبرنگاری گفته بودم این مساله باید بررسی شود و در صورت نیاز ممکن است ایشان را برای ارائه توضیحات دعوت کنیم که این مساله تاکنون طرح و بررسی نشده است.
 
اکران فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در عراق
 
فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در شهرهای مختلف عراق روی پرده می‌رود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قرارداد اکران فیلم محمدرسول‌الله(ص)، ساخته تحسین‌برانگیز مجید مجیدی، در عراق امضا شد و این فیلم ‌بزودی در شهرهای مختلف عراق روی پرده خواهد رفت. امضای قرارداد فیلم محمدرسول‌الله(ص) نخستین قرارداد اکران فیلم‌های سینمایی در تاریخ روابط فرهنگی و هنری ایران و عراق است. سفر قائم‌مقام وزارت فرهنگ عراق به تهران برای امضای قرارداد اکران فیلم محمدرسول‌الله(ص) در کشورش بیانگر اهمیت این قرارداد در توسعه روابط فرهنگی و هنری عراق و ایران است. فیلم محمدرسول‌الله(ص) قبلاً با هماهنگی و تلاش رایزن فرهنگی ایران با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی عراق در بغداد و چند شهر دیگر این کشور نمایش داده شد و این فیلم در سالن «المسرح الوطنی» بغداد با حضور وزرای فرهنگ و گردشگری و خارجه عراق و تعداد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمای شیعه و سنی این کشور اکران اختصاصی شد.
 
«ایستاده در غبار» یک و نیم میلیاردی شد
 
فیلم «ایستاده در غبار» به آمار فروشی بالغ بر یک میلیارد و نیم میلیون تومان در کل کشور رسید. به گزارش مهر، فیلم «ایستاده در غبار» که از آثار موفق در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر است پس از اکران در تهران و شهرستان‌ها موفق شد به فروش یک میلیارد و نیمی دست پیدا کند. این فیلم در گروه سینمایی پردیس زندگی در تهران و در ۹ سالن روی پرده رفته است. همچنین «ایستاده در غبار» تک‌سانس در سینما فرهنگ و موزه سینما که متعلق به گروه «هنر و تجربه» است اکران شده است. فیلم در ۱۴ سینما با تک سانس در شهرستان‌ها اکران شده و فقط در 3 سینمای شهرستانی بیش از 3 سانس دارد. «ایستاده در غبار» از ۱۹ خرداد اکران خود را آغاز کرده است.
 

Page Generated in 0/0061 sec