printlogo


کد خبر: 161327تاریخ: 1395/5/12 00:00
رویدادها

انتقاد اسماعیل امینی از وضعیت شعر
روزی 3 شاعر به عدد شاعران اضافه می‌شود
اسماعیل امینی در نشست عصری با کتاب ویژه نقد و بررسی اشعار حسین دهلوی در مجموعه «مجنون در تهران»، گفت: در آن دوران جلساتی بود که پیرمردها برای دوران بازنشستگی خود راه انداخته بودند و در آن شعر می‌خواندند که جوانان در آن جایی نداشتند و دیگری،‌ جلساتی بود که ویژه روشنفکران بود که کسی حرف‌های آنها را نمی‌فهمید. البته در ابتدا فکر می‌کردم من سخنان آنها را متوجه نمی‌شوم و لازم است بیشتر تلاش کنم اما بعدها فهمیدم سخنانشان کلاً قابل فهم نیست. وی افزود: جوانان تعارف نکنند، اگر چیزی را متوجه نشدند سوال کنند. این رسم بدی است که باب شده؛ از صحبت‌های کسی که چیزی از حرف‌هایش متوجه نشده‌اند تعریف می‌کنند.  وی در ادامه افزود: اگر آقای دهلوی می‌خواهد یک شاعر به شاعران کشور بیفزاید، باید بداند اضافه شدن یک شاعر به شاعران کشور از راه سختی ممکن خواهد بود، این در حالی است که امروز در کشور ما روزی 3 شاعر به عدد شاعران اضافه می‌شود و کتاب چاپ می‌کنند.  این شاعر و منتقد ادبی در ادامه سخنانش گفت: شاید اشعاری اینچنین را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهیم، هزاران لایک بخورد، ولی از من که تجربه دارم بشنوید که اینها شعر نیست. این شاعر برای مخاطب شتاب‌زده که صفحه اندروید را بالا و پایین می‌کند مناسب است اما این روش خواندن، بی‌رحمی در حق شعر است. اگر قرار باشد شاعر شتابزدگی مخاطب را داشته باشد، کم‌کم از شاعرانگی دور می‌شود.

حسام‌الدین سراج داور جشنواره آواها و نواهای رضوی شد
معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از حضور داوران برجسته و کارشناسان باسابقه این حوزه در نخستین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی خبر داد و گفت: داوران این جشنواره که به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود متشکل از دکتر ایرج نعیمایی، دکتر محمدرضا آزاده‌فر، دکتر کیوان پهلوان، احمد صدری و حسام‌الدین سراج است که مسؤولیت انتخاب آثار برتر را برعهده دارند.  اسماعیلی ادامه داد: در نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی بیش از 200 اثر در بخش‌های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این تعداد اثر نشان از علاقه‌مندی و استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به آواها و نواهای رضوی برای حضور و ابراز ارادت به ساحت نورانی امام هشتم(ع) است. وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره در بخش‌های مختلف آواها، نواها، تک نمای فرهنگ و مرور آثار حضور پیدا کرده‌اند.

اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره مقاومت
فیلم‌های سینمایی راه یافته به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت، اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم مقاومت به شرح زیر است: «مزار شریف»، «تا آمدن احمد»، «دلبری»، «سیانور»، «ماهی سیاه کوچولو»، «جشن تولد»، «اروند»، «نفس»، «هیهات»، «عین شین قاف»، «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «تا دوردست»، «تگرگ و آفتاب»، «بدون مرز»، «پری دریایی»، «یتیمخانه ایران»، «ماه‌گرفتگی»، «امکان مینا» و «روباه». شایان ذکر است، فیلم سینمایی «گزارش مریم» به صورت «رزرو» در نظر گرفته شده که در صورت آماده‌سازی در جدول مسابقه قرار خواهد گرفت.

پرویز صبری کارگردان سینما درگذشت
پرویز صبری، کارگردان سینمای ایران درگذشت. این کارگردان که فیلم «ننه نقلی» را در اکران سینماها دارد، پس از تحمل چند ماه بیماری روز گذشته در بیمارستان درگذشت. به گزارش فارس، پرویز صبری مدتی بود که دوره‌های مختلف درمانی را در بیمارستان طی می‌کرد و مدتی نیز در کما بود و حتی در روزهای اخیر هوشیاری وی در شرایط بهتری بود. در کارنامه کاری صبری آثاری همچون مانی و ندا، گارد ویژه، شنگول و منگول و عیالوار به چشم می‌خورد.
 


Page Generated in 0/0066 sec