printlogo


کد خبر: 161329تاریخ: 1395/5/12 00:00
نبض جامعه

با ارسال نامه به مجلس صورت می‌گیرد
اعتراض شورای شهر  به دولتی شدن ساماندهی دکل‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به واگذاری اختیارات ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی به دولت اعتراض خواهد کرد. رضا تقی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه به دنبال تذکر رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در سطح شهر، رئیس شورا در حال تدوین و ارسال نامه اعتراضی به رئیس مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: مصوبه جدید دولت مبنی بر اینکه ساماندهی دکل‌ها از اختیارات دولت به حساب ‌آید، صحیح نیست، چراکه مانند سایر مجوزهایی که در سطح شهر در حوزه شهرسازی و معماری داده می‌شود، صدور مجوز دکل‌ها نیز به طور طبیعی جزو اختیارات مدیریت شهری است. وی با تاکید بر اینکه دولت بنا بر صلاحدید می‌تواند پیشنهاداتش را به مجلس ببرد تا پس از تصویب احتمالی به اجرا درآیند، به شهرنوشت بیان داشت: تا زمانی که قوانین عوض نشده‌اند، همچنان صدور مجوز دکل‌ها و آنتن‌‌های شهر تهران جزو اختیارات شورای شهر تهران است. تقی‌پور خاطرنشان کرد: شورا در این زمینه 2 مصوبه مشخص دارد، یکی در سال 87 که مربوط به ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌هاست و دیگری نیز در سال 94 به تصویب رسیده و مربوط به الزامات ساماندهی است که در قالب مصوبه دوم روند چگونگی صدور مجوز‌ها برای نصب دکل‌ها مشخص شده است.  نماینده شورای شهر در کارگروه ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌های شهر تهران با اشاره به اینکه بر این اساس رئیس شورای شهر تهران نامه اعتراضی را برای ارسال به رئیس مجلس شورای اسلامی تهیه کرده تا وضعیت کنونی شفاف‌سازی شود، اعلام کرد: تا زمانی که دولت لایحه جدیدی درباره واگذاری مجوز دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی شهر تهران به مجلس نبرد تا به تصویب نمایندگان برسد، روند صدور مجوزها به شیوه کنونی انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد دستور داد
بررسی دلیل فوت مددجویان دیالیزی
رئیس کمیته امداد به مدیرکل استان خوزستان ماموریت داد دلیل دقیق فوت مددجویان دیالیزی متوفی که در بیمارستان سینای اهواز بستری بوده‌اند را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای پیگیری مشکلات مددجویان امداد و استیفای حقوق قانونی آنها به عمل آورد. به گزارش «وطن امروز» سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد به دنبال درگذشت 4 نفر از هموطنان خوزستانی که در بیمارستان سینای اهواز تحت دیالیز قرار گرفته بودند به مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان دستور داد موضوع به صورت دقیق بررسی شود.  براساس دستور رئیس کمیته امداد تیمی متشکل از کارشناسان و مدیران حوزه حقوقی و حمایت مامور شده‌اند نسبت به پیگیری مسائل حقوقی و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های این افراد در استان حضور پیدا کنند. گفتنی است 4 نفر از بیماران دیالیزی بستری شده در بیمارستان سینای اهواز طی هفته گذشته فوت شده‌اند که از این تعداد 3 نفر از مددجویان کمیته امداد در شهرستان کارون استان خوزستان بوده‌اند.

اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی شرکت‌ها و فرآورده‌های غذایی غیرمجاز را اعلام کرد. به گزارش ایرنا، در اطلاعیه سازمان غذا و دارو، فرآورده‌های غذایی، ﭘﺸﻤﮏ زﻋﻔﺮاﻧﯽ ﻣﯿﻮه‌ای با نام تجاری ﺳﯿﻒ‌اﻻﺻﯿﻞ، ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ با نام تجاری داﻧﻠﻮپ، ﻋﺮق ﻧﻌﻨﺎ و ﻋﺮق ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ با نام تجاری ﺳﺮاج و ﭘﻮدرژﻟﻪ با نام تجاری Tiara، غیرمجاز و تقلبی معرفی شده است. براساس این گزارش، همچنین محصولات روﻏﻦ زﯾﺘﻮن ﺑﯽ‌ﺑﻮی ﻃﺒﯿﻌﯽ با نام تجاری ﻗﺰل ﻃﺎروم، آﺑﻠﯿﻤﻮی ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺎﻻرﻧﻮش با نام تجاری ﺳﺎﻻرﻧﻮش، ﮐﻠﻮﭼﻪ با نام تجاری ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ‌ﺳﺮای ﮐﻨﺪو ﮐﻮﻫﺴﺘﺎن، آﻟﻮﭼﻪ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ با نام‌های تجاری درداﻧﻪ، دﻟﺘﺎ، ﺑﺎرﺑﯿﻦ و ﭘﯿﻤﺎن و همچنین ﭘﻨﯿﺮ ﻟﯿﻘﻮان با نام تجاری ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻟﺒﻦ به دلیل جعل یا فقدان مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز اعلام شده است.


Page Generated in 0/0052 sec