printlogo


کد خبر: 161334تاریخ: 1395/5/12 00:00
قائم‌مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با «وطن امروز» عنوان کرد
انجام یک میلیون و 600 هزار زایمان طبیعی رایگان

گروه اجتماعی: قائم‌مقام وزیر بهداشت از انجام یک میلیون و 600 هزار زایمان طبیعی رایگان در قالب طرح تحول سلامت و کاهش میزان سزارین در کشور خبر داد. ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت درباره انجام زایمان طبیعی رایگان به
«وطن امروز» بیان داشت: همزمان با اجرای طرح تحول سلامت در راستای اجرای سیاست‌های جمعتی و همچنین کاهش میزان سزارین، بسته زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی به اجرا درآمد. حریرچی با اشاره به آخرین آمار زایمان طبیعی و استقبال مادران از این طرح، خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی یک میلیون و 600 هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور به ثبت رسیده که نشان‌دهنده استقبال مادران از این طرح است.
به گفته قائم‌مقام وزیر بهداشت، یکی از شاخص‌های بهداشتی که در ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده میزان سزارین مادران است که پس از اجرای بسته زایمان طبیعی رایگان این شاخص بهداشتی هم با تغییر چشمگیری مواجه شده است. وی درباره کاهش میزان سزارین عنوان کرد: قبل از اجرای طرح زایمان طبیعی رایگان میزان سزارین در کشور 2/57 درصد بود که با اجرای این بسته خدماتی میزان سزارین به 49 درصد کاهش پیدا کرد. حریرچی افزود: کاهش 8 درصدی میزان سزارین در کشور طی بازه زمانی که از اجرای طرح زایمان طبیعی رایگان گذشته است رقم قابل قبولی است که می‌تواند در ارتقای شاخص‌های بهداشتی کشور موثر باشد.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره تداوم طرح زایمان طبیعی رایگان یادآور شد: تمام برنامه‌ها و بسته‌های خدماتی که در قالب طرح تحول سلامت تاکنون به اجرا درآمده همچنان تداوم خواهد داشت و بر این اساس طرح زایمان طبیعی رایگان نیز در مراکز درمانی دولتی با قوت دنبال خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec