printlogo


کد خبر: 161335تاریخ: 1395/5/12 00:00
آژیر

سخنگوی سازمان امداد و نجات خبر داد
زلزله 2/5 ریشتری با یک کشته و 3 مصدوم
سخنگوی سازمان امداد و نجات از مرگ یک بیمار و مصدومیت 3 نفر بر اثر زمین‌لرزه
2/5 ریشتری جمهوری آذربایجان که باعث لرزش اردبیل نیز شد، خبر داد. سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زمین‌لرزه 2/5 ریشتری صبح روزگذشته در جمهوری آذربایجان و در نزدیکی مرز ایران گفت: این زلزله در استان اردبیل احساس شد و خساراتی به بار آورد. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بر اثر این حادثه یک نفر در بیمارستان و به دلیل سکته قلبی ناشی از شوک درگذشت و 3 نفر نیز دچار جراحت شدند. سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال مجروحان به بیمارستان امام خمینی پارس‌آباد اظهار داشت: 6 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. به گفته مرتضوی، ٤ واحد مسکونی و همچنین ساختمان فرمانداری پارس‌آباد دچار خسارت جزئی شده است.

‌افزایش 20 درصدی تلفات غرق‌شدگی
246 نفر جان خود را در بهار امسال بر اثر غرق‌شدگی از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6/20 درصد بیشتر شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهار امسال 210 مرد و 36 زن بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی 178 و تعداد زنان 26 نفر بوده است. براساس این گزارش، در این مدت استان‌های خوزستان با 46، مازندران با 19، فارس با 18 و گیلان و لرستان هر کدام با 17 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند.


آزمون استخدامی با دستور روحانی به تعویق افتاد
رئیس‌جمهور دستور داد آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت اصلاح شود. به گزارش تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور دستور داد تا زمان اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود. رئیس‌جمهور در جلسه هیات وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه‌های مبتنی بر تبعیضات ناروا، به‌سرعت نسبت به بازنگری عناوین شغلی و سهمیه‌های استخدامی با رویکرد عدالت و پیش‌بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت‌های شغلی متناسب با شایستگی‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های رئیس‌جمهور اقدام کنند و نتیجه اصلاحات به هیات وزیران گزارش شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec