printlogo


کد خبر: 161348تاریخ: 1395/5/12 00:00
چهارگوشه

فتوای خاخام اسرائیلی برای تجاوز به زنان
در پی فتوای ضدبشری«ایال کریم»  خاخام نظامی یهودی، «سازمان زنان جهان عرب» از سازمان ملل خواست تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از انتصاب او به عنوان خاخام جدید ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به ارتش عبری اتخاذ کند. او فتوا داده بود که سربازان اسرائیلی می‌توانند در خلال جنگ به زنان غیریهودی تجاوز کنند و اکنون ارتش اشغالگر قصد دارد وی را خاخام ویژه ارتش قرار دهد. میرفت تلاوی، مدیر سازمان زنان جهان عرب در این‌باره گفت: «سخنان این خاخام نژادپرستانه، توهین‌آمیز و غیرانسانی است و منظور آن، زنان عرب بویژه زنان فلسطینی است». او همچنین تأکید کرد که این اظهارات با قانون بین‌الملل مغایرت دارد و نشان می‌دهد که نژادپرستی تا چه حد در جامعه «اسرائیل» رسوخ کرده است.

شمار شهدای الکراده به ۳۲۴ رسید
شمار شهدای انفجارهای مکرر ماه گذشته در منطقه الکراده بغداد به ۳۲۴ تن رسید. عدلیه محمود، وزیر بهداشت عراق با اعلام این خبر گفت با توجه به اینکه تیم‌های پزشکی قانونی همچنان مشغول تشخیص هویت قربانیان هستند، تعداد قربانیان همچنان رو به افزایش است. به گفته او به دلیل شدت سوختگی، پیکر اغلب شهدا قابل شناسایی نبوده و هویت آنان باید از طریق آزمایش دی‌ان‌ای مشخص شود. حادثه تروریستی سوم جولای در الکراده که توسط داعش انجام شد از زمان حمله اشغالگران آمریکایی و بمباران بغداد توسط آنها در سال 2003 خونین‌ترین انفجارهای پایتخت عراق محسوب می‌شود.

قتل 2 شیعه در بلوچستان پاکستان
پلیس پاکستان اعلام کرد چند فرد مسلح 2 مسلمان شیعه را  در جنوب غرب این کشور به قتل رساندند. این حمله دوشنبه در حومه شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان صورت گرفته است. خشونت‌های مذهبی و فرقه‌ای در پاکستان که عمدتا شامل حملات شبه‌نظامیان سنی علیه شیعیان این کشور است در طول دهه گذشته جان هزاران نفر را در این کشور گرفته است. گفته می‌شود این حملات عمدتا از سوی عناصر گروهک تروریستی لشکر جهنگوی صورت می‌‎گیرد.

صهیونیست‌ها
کودکان یمنی را می‌فروشند
پس از حدود ۶۰ سال از انکار و تلاش‌ها برای سرپوش گذاشتن، یک مسؤول برجسته رژیم صهیونیستی اذعان کرد هزاران کودک از مادران و پدران مهاجر یهودی‌شان از یمن در دهه‌ ۵۰ قرن گذشته ربوده شدند و به خانواده‌های یهود «اشکناز» تحویل یا فروخته شدند و این کودکان تا امروز نمی‌دانند خانواده‌های واقعی‌شان چه کسانی هستند.  تساحی هنگبی، مامور رسیدگی به این پرونده در دولت بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: عملا هزاران کودک از عمد ربوده شدند.

حمله طالبان به اقامتگاه خارجی‌ها در کابل
حمله طالبان به میهمانخانه خارجی‌ها در کابل، پس از 7 ساعت درگیری با کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن ۳ پلیس دیگر پایان یافت. به گزارش تسنیم، بامداد دیروز خودروی بمب‌گذاری شده انتحاری در محل سکونت پیمانکاران خارجی موسوم به میهمانخانه «نورت گیت» منفجر شد و سپس 4 مهاجم مسلح وارد این محل شدند. مقامات امنیتی افغان اعلام کردند بر اثر شدت انفجار برق اکثر مناطق شهر قطع شد.

تیراندازی‌های مرگبار در تگزاس
تیراندازی‌های مرگبار سریالی در آمریکا ادامه دارند. پس از حادثه دوشنبه هفته پیش که طی آن پارتی نوجوانان در یک باشگاه شبانه در فلوریدا توسط یک نوجوان 14 ساله به رگبار بسته شد، این هفته نوبت دوباره به تگزاس رسید. در 2 حادثه تیراندازی جداگانه  در یک منطقه از مرکز شهر آوستین، مرکز این ایالت چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. پلیس آوستین مرگ یک زن سی و چند ساله و زخمی شدن دست‌کم 3 تن دیگر را تایید کرده است. گفته می‌شود یکی از این حوادث مرگبار توسط مردی سلاح به دست که در حال دویدن شلیک می‌کرده به وجود آمده اما هنوز پلیس از ارتباط احتمالی این دو حادثه حرفی به میان نیاورده است.
 


Page Generated in 0/0107 sec