printlogo


کد خبر: 161368تاریخ: 1395/5/12 00:00
اخبار

غربی‌ها به فکر کلاهبرداری در توافق هسته‌ای هستند
آیت‌الله احمد جنتی می‌گوید همیشه به غربی‌ها بدبین بوده‌ است، چرا که آنان به فکر کلاهبرداری در توافق هسته‌ای هستند. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غربی‌ها در روند اجرای توافق هسته‌ای بنای تفاهم با ایران را ندارند، بیان داشت: غربی‌ها در مفاد قرادادهایشان با ایران سختگیری کردند و با این حرکت در پی محصور کردن ایران بودند. وی در ادامه با بیان اینکه غرب به تعهدات خود در اجرای برجام پایبند نیست، تأکید کرد: غربی‌ها حتی به تعهداتی که پای آن را امضا کرده‌اند، عمل نمی‌کنند و همواره در پی توجیه امور هستند، بنابراین با این وجود بنده فکر نمی‌کنم برجام نتایجی به نفع ما داشته باشد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه غربی‌ها سعی می‌کنند از ماحصل برجام منتفع شوند، تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم برجام به نفع غربی‌ها تمام شود و همواره سعی خواهیم کرد از ماحصل برجام منتفع شویم اما در حال حاضر شرایط طوری است که نمی‌توانیم به یک تفاهم دست پیدا کنیم. آیت‌الله جنتی در ادامه در توصیه‌ای به دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: معتقدم دولت و تیم مذاکره‌کننده همواره باید روی مواضع و نظرات مقام معظم رهبری در توافق هسته‌ای پافشاری کنند و از طرف مقابل بیم و هراسی نداشته باشند. رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در حال حاضر غرب بر سر یک دوراهی قرار دارد، یا باید حرف ایران را قبول کند یا اینکه همه برنامه هسته‌ای را به هم بزند، چرا که ما نمی‌توانیم تسلیم نظرات آنها شویم.

ماه آینده؛ ورود اصولگرایان  به انتخابات ریاست‌جمهوری
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: نیروهای انقلاب و  جریان‌های اصولگرا گزینه‌هایی مناسب و جدی برای رقابت 96 دارند. وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمایت جریان اصولگرا از حجت‌الاسلام حسن روحانی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است ما بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال حمایت از احمدی‌نژاد نیز گفت: ما هنوز بحثی نداشته‌ایم اما درباره ایشان هم فکر نمی‌کنم حمایتی صورت بگیرد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه تاکنون هیچ بحثی درباره گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انجام نشده است، اظهار داشت: ان‌شاءالله بزودی وارد بحث انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم شد اما تا این لحظه هیچ بحثی درباره انتخابات نداشته‌ایم.

دستگاه دیپلماسی از حقوق مردم بحرین حمایت کند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه وزارت امورخارجه نقش بسزایی در مطالبه حقوق مردم بحرین در سازمان ملل دارد، گفت: دستگاه دیپلماسی باید به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد با توجه به اختیارات قانونی خود در دفاع از حقوق ضایع شده ملت بحرین وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: قیام مردم مظلوم بحرین که بخشی از آن توسط آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اداره می‌شود، بر مبنای عدم مشروعیت سیاسی رژیم آل‌خلیفه صورت گرفته است. وی با اشاره به عدم مشروعیت رژیم آل‌خلیفه، افزود: این رژیم نامشروع و جیره‌خوار عربستانی‌ها  بداند که با محاکمه رهبر شیعیان بحرین، نه‌تنها ننگ همیشگی خود را پاک نخواهد کرد، بلکه موجب نفرت بیشتر مردم بحرین و جهان اسلام خواهد شد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف آل خلیفه از محاکمه شیخ عیسی قاسم و سرکوب اعتراضات مردمی، لاپوشانی واقعیات بحرین است که نگذارند دموکراسی از طریق مردم شکل بگیرد. نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با محکوم کردن خشونت‌ها و جنایات رژیم آل‌خلیفه، تصریح کرد: سازمان ملل متحد که محلی برای مطالبه حقوق ملت‌ها است باید در مقابل اقدامات رژیم نامشروع آل‌خلیفه بایستد و اجازه ندهد محاکمه شیخ عیسی قاسم صورت پذیرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec