printlogo


کد خبر: 161369تاریخ: 1395/5/12 00:00
اخبار

تحلیل امیرپوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش از سناریوی جدید آشوب خیابانی دشمن
برجام دنبال ندا آقاسلطان‌های بیشتر بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش می‌گوید هدف نهایی برجام، ناامید کردن مردم از بهبود وضعیت معیشتی است و دشمن به دنبال راه‌اندازی یک آشوب خیابانی جدیدتر نسب به آشوب سال 88 بوده است.  آشوبی که براساس تجارب فتنه 88 دنبال قربانی کردن ندا آقاسلطان‌های بیشتر بود.  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در «اولین همایش جنگ ترکیبی» که صبح دیروز در دانشگاه دافوس ارتش برگزار شد، گفت: تحریم‌های اقتصادی می‌تواند حرکت کشور را تحت تأثیر قرار دهد، دشمن موضوع برجام را آغاز کرد و سپس گفت پس از امضای برجام، تحریم‌ها برطرف می‌شود؛ آنها می‌خواستند با این حرف‌ها امید را در مردم و کشور ایجاد کنند و قصد داشتند وقتی برجام به نتیجه نمی‌رسد و امید مردم برآورده نمی‌شود، ملت را به کف خیابان‌ها بکشانند.   به گزارش مهر، پوردستان با بیان اینکه دشمن از تجربه سال ۸۸ درس‌های زیادی گرفته است، گفت: آنها ناراحت بودند چرا از حضور عده‌ای در سال ۸۸ استفاده درست نکرده‌اند و چرا بحث کشته‌سازی را راه نینداخته‌اند و فقط به ندا آقاسلطان اکتفا کردند.  دشمن می‌گفت باید ندا آقاسلطان‌های زیادی را در سال ۸۸ هزینه می‌کردیم، چرا که خون، خون می‌آورد. وی گفت: دشمن در برجام می‌خواست مردم را به کف خیابان‌ها بکشاند و تجربیات سال ۸۸ را در این مساله تکرار کند اما با هوشمندی مقام معظم رهبری جلوی این مساله گرفته شد.  

حسن عباسی عذرخواهی کرد
حسن عباسی در نامه‌ای به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نسبت به اظهارات خود درباره ارتش عذرخواهی کرد. در بخشی از این نامه خطاب به سرلشکر صالحی آمده است:  مستحضرید که تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران منتشر گردیده که شنیده‌ام موجب رنجش دوستان من در ارتش جمهوری اسلامی شده است. مایل بودم در روزهای قبل مصدع اوقات شوم و مراتب عذرخواهی قلبی خود را به جای آورم تا جنابعالی به جامعه ارتش انقلابی اسلام تقدیم بفرمایید اما در تماسی که با استاد ارجمندم امیر دریادار کوچکی داشتم، ترجیح بر این شد تا پس از رفتن من به دادسرای نظامی باشد که شائبه تأثیر بر دادگاه پیش نیاید؛ از این‌رو پس از حضور در دادسرای نظامی، امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جنابعالی به عنوان فرمانده برادران غیور ارتشی تقدیم کنم.


واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس سیا در حمایت از حسن روحانی
رئیس سیا بی‌جا و بی‌ربط می‌گوید
اظهارات جان برنان، رئیس سیا در موسسه آسپن در حمایت از حسن روحانی با واکنش‌های فراوانی در جامعه مواجه شد. مطالبه افکار عمومی از دولت برای پاسخ به این حمایت‌های سرویس امنیتی آمریکا از حسن روحانی، دیروز با واکنش وزارت امور خارجه ایران همراه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه در این‌باره گفت: رئیس سازمان سیا در جایگاهی نیست که بتواند درباره مسائل داخلی ایران به اظهارنظرهای بی‌ربط و بی‌جا بپردازد. بهرام قاسمی انسجام، وحدت و همبستگی ملت و دولت ایران را  نمونه‌ای بارز در منطقه و جهان خواند و تاکید کرد: اینگونه اظهارات مقامات آمریکایی با هدف عملیات روانی در جهت ایجاد تفرقه و دوقطبی‌سازی در جامعه ایران  صورت می‌گیرد که از نظر ما مردود و محکوم است. وی اضافه کرد: مردم ایران هوشیار‌تر از آن هستند که اینگونه سخنان نابجا و نامربوط را تکرار کرده و به آن دامن بزنند و بارها به این سخنان تفرقه‌آمیز و جهت‌دار که با اهداف خاص، مشکوک و حساب‌شده‌ بیان می‌شود، عکس‌العمل لازم را نشان داده‌اند. بهرام قاسمی ادامه داد: ملت ایران فارغ از دسته‌بندی‌های ساختگی سازمان‌های اطلاعاتی غرب، از  اهداف، آرمان‌ها و تامین منافع ملی حمایت کرده و یکپارچگی دولت و مردم را به اثبات رسانده‌اند. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب اظهارنظر رئیس سازمان سیا مبنی‌بر اینکه «مباحث گسترده‌ای میان ایران و آمریکا در جریان است»، افزود: به جز مباحث هسته‌ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.
 


Page Generated in 0/0045 sec