printlogo


کد خبر: 161374تاریخ: 1395/5/12 00:00
اخبار

تلاش برای ثبت ملی بافت تاریخی ابرکوه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تلاش برای ثبت ملی بافت تاریخی شهرستان ابرکوه خبر داد. به گزارش فارس از یزد، محمدمهدی شرافت در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ثبت ملی بافت تاریخی شهرهای میبد، یزد و اردکان و قرار گرفتن بافت تاریخی یزد در آستانه ثبت جهانی اظهار داشت: تلاش‌ها برای ثبت ملی بافت تاریخی ابرکوه نیز آغاز شده و بزودی این بافت ارزشمند ثبت ملی می‌شود. وی با بیان اینکه بافت تاریخی ابرکوه در معرض خطر قرار داشت، عنوان کرد: پرونده این بافت تکمیل شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است. وی با بیان اینکه بتازگی نیز یزد شهر ملی نساجی و میبد شهر ملی زیلو معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد پرونده یکی از این 2 مورد نیز سال آینده برای ثبت جهانی آماده‌سازی می‌شود.


فعالیت 21 شرکت دانش‌بنیان در زنجان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان از فعالیت 21 شرکت دانش‌بنیان در زنجان خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زنجان نوپا، صنعتی و تولیدی هستند.
به گزارش فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: شرکت‌ و مؤسسه دانش‌بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان بویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود. وی با اشاره به فعالیت انواع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: در این حوزه شرکت‌هایی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، شرکت‌های خدمات تخصصی دانش‌بنیان، شرکت‌های تحقیق و توسعه و خدمات طراحی مهندسی، شرکت‌های تولیدی محصولات دانش‌بنیان و... از جمله شرکت‌های فعال هستند. این شرکت‌‎ها نوپا هستند و کمتر شرکت‌های صنعتی و تولیدی تبدیل به دانش‌بنیان شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0064 sec