printlogo


کد خبر: 161405تاریخ: 1395/5/13 00:00
اخبار

شاخص در ارتفاع ۷۷ هزار واحد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ۴۴۲واحد رشد، به ارتفاع ۷۷ هزار واحد صعود کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد 925 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 199میلیارد تومان در 74هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 442واحدی در ارتفاع 77 هزار و 89واحد قرار گرفت. همچنین شاخص قیمت 157واحد، کل 62 واحد، قیمت 50 واحد، آزاد شناور 418 واحد و شاخص بازار اول 284 واحد و شاخص بازار دوم 1114 واحد رشد کرد. براساس این گزارش در بازارهای فرابورس ایران نیز با معامله 253میلیون ورقه به ارزش 102میلیارد تومان در 51 هزار نوبت، آیفکس 4/8 واحد رشد کرد و در ارتفاع 808 واحد قرار گرفت.


پرداخت وام به واحدهای صنعتی از اول مهر
از ۱۶هزار واحد صنعتی ثبت‌نام شده، ۸ هزار واحد واجد شرایط دریافت تسهیلات تشخیص داده شدند که تا پایان شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به این واحدها باید به پایان می‌رسد. به گزارش تسنیم، رضا رحمانی، قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسؤولیت اجرای 7 برنامه را در کنار دیگر وظایف خود بر عهده گرفت که یکی از آنها طرح رونق تولید است. رحمانی ادامه داد: براساس این طرح، 7 هزار و500 واحد کوچک و متوسط و تعدادی از طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت، زنده می‌شوند. وی با اشاره به اینکه واحدهای دارای زیر 50 نفر نیرو کوچک و زیر 100 نفر متوسط هستند، ادامه داد: تسهیلات طرح رونق تولید فقط به واحدهایی داده می‌شود که تنها مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و از نظر نیروی انسانی و بازار فروش مشکلی نداشته باشند. وی اضافه کرد: تاکنون هر واحد به طور میانگین برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شد. رحمانی اضافه کرد: امسال برای حدود 10 هزار واحد کوچک و متوسط، تسهیلات در نظر گرفتیم و ممکن است این طرح برای سال آینده نیز ادامه یابد. وی از نحوه همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام‌ها به واحدهای تولیدی اعلام  رضایت کرد.


ایرانیت ۶۰ساله هم تعطیل شد
کارخانه شرکت سهامی عام ایرانیت که عمری ۶۰ساله در تولید مصالح ساختمانی در کشور دارد، به‌دلیل بدهی مالی و سوءمدیریت به‌طور رسمی تعطیل شد. به گزارش تسنیم، کارخانه ایرانیت که عمری 60ساله در تولید مصالح ساختمانی دارد، به‌دلیل بدهی مالی و سوءمدیریت تعطیل شده است. پیش از این 10 کارخانه دیگر سازنده ورق‌های سیمانی هم به‌دلیل مشکلات تولید و عدم تأمین مواد اولیه تعطیل شده بودند. براساس اخبار رسیده از اوضاع و احوال کارخانه ایرانیت در تهران و اصفهان، مسؤولان شرکت بدون برگزاری مزایده قانونی، اقدام به فروش برخی دستگاه‌ها و تأسیسات زیربنایی شرکت به پیمانکاران ضایعات کرده‌اند، در حالی که این شرکت سهامی عام بوده و در فروش سلیقه‌ای اموال کارخانه منع قانونی وجود دارد. همان‌طور که برخی کارگران بازمانده کارخانه ایرانیت تهران گفته‌اند، این کارخانه از دی پارسال تولید ناچیز خود را متوقف کرده و این امر نارضایتی کارگران را به وجود آورده است. بسیاری از کارگران حقوق‌های معوقه داشته و سرنوشت استخدامی‌های آنها هم معلوم نیست. این کارخانه در سال 1335 با یک خط تولید لوله 3متری و ورق 5/5 موج  و مصالح بتنی سبک آزبست و سیمانی فعالیت خود را آغاز کرد.


Page Generated in 0/0054 sec