printlogo


کد خبر: 161411تاریخ: 1395/5/13 00:00
آوای شهر

بازگشت طهران به 230 سال قبل
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره اجرای برنامه طهران 230 در پایتخت توضیحاتی ارائه داد. به گزارش«وطن امروز» شهرام گیل‌آبادی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به برنامه طهران 230 گفت: تلاش کردیم با وجود تعدد کارها در شهر تهران کار ارتباطی جدیدی را آغاز کنیم تا مردم شهر تهران با هویت، منش و تاریخ خود آشنا شوند. وی با اشاره به پتانسیل گردشگری ایران بیان داشت: ما جزو 5 کشور با پتانسیل گردشگری بالا هستیم اما آمارها حاکی از آن است که در بهره‌برداری از این داشته‌ها و ظرفیت مهم در جایگاه مناسبی قرار نداریم. گیل‌آبادی خاطرنشان کرد: به دنبال محملی برای آشنایی مردم با هویت و فرهنگ خود هستیم که در این راستا برنامه طهران 230  شکل گرفته است. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با تاکید بر برنامه‌های شهرداری تهران برای تصویرسازی از پایتخت عنوان کرد: برنامه طهران 230 برنامه‌های منطقه 12 و کنفرانس شهرگردی هنری و بسیاری از برنامه‌های دیگر همه در جهت ساخت تصویر کامل از شهر تهران انجام گرفته است. وی با بیان اینکه تهران بستر بسیاری از اتفاقات مهم کشور بوده است، یادآور شد: تهران بیش از 230 سال است که به عنوان پایتخت کشور شناخته شده و در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن داستان‌های گوناگونی قرار دارد. مدیر روابط عمومی شهرداری تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه(امروز) از ساعت 6 تا 8 حلقه مودت تهرانی‌ها در میدان مشق بسته می‌شود، افزود: در این برنامه سعی کردیم با دعوت از تهران‌شناسان برجسته، مردم شهر را با هویت، موسیقی، فرهنگ و سبک زندگی پیشینیان‌شان در این شهر آشنا کنیم. حلقه این دوستی باید در مناطق و محلات نیز امتداد یابد چراکه ما باید قصه شهرمان را بدانیم تا بتوانیم با مردم مهربان باشیم. همچنین حدادی پژوهشگر و تهران‌شناس نیز با بیان اینکه براساس اسناد و بررسی‌های محققان تهران‌شناسی،
تهران 230 سال است که به عنوان پایتخت ایران شناخته شده، گفت: تمام پایتخت‌های کشورهای اطراف هویت و تاریخی 70 ساله دارند و تنها کشوری که می‌تواند تاریخش همتراز با ایران باشد، هند است. این پژوهشگر و تهران‌شناس در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه تهران شهر بی‌هویتی است و موسیقی و گویش ندارد، عنوان کرد: در روزگاری نه‌چندان دور، تهران موسیقی، گویش و فرهنگ خود را داشت اما رفته رفته این موارد به فراموشی سپرده شد.

لزوم توجه رئیس‌جمهور  به ابلاغیه‌های دولت
سخنگوی شورای شهر تهران از کم‌توجهی رئیس‌جمهور به ابلاغیه‌های دولتی درباره محل برگزاری نمایشگاه‌ها انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز» رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست‌وهشتاد‌ویکمین جلسه شورا با اشاره به اینکه بتازگی در مجموعه نمایشگاهی شهر تهران شاهد خاکبرداری‌هایی هستیم که بدون مجوز قانونی در حال انجام است، عنوان کرد: از معاونت شهرسازی شهرداری تهران می‌خواهم هرچه سریع‌تر با این موارد غیرقانونی برخوردهای لازم را انجام دهد. سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از ادامه فعالیت مجموعه نمایشگاهی تهران با وجود تاسیس مجموعه شهر آفتاب یادآور شد: به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم و اعلام کردیم مانع برگزاری این نمایشگاه‌ها شود.

برنامه‌های شهرداری برای مرمت منازل چهره‌های ادبی
مرمت و بازسازی منزل جلال آل‌احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و طبق اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این باره اظهار داشت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف بازسازی خانه‌های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه‌های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل‌احمد و سیمین دانشور با مساحت 420 مترمربع به تملک شهرداری تهران درآمده و مرمت و بازسازی آن در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0049 sec