printlogo


کد خبر: 161430تاریخ: 1395/5/13 00:00
اخبار

برگزاری نقد رمان «پنجشنبه فیروزه‌ای»
جلسه نقد رمان «پنجشنبه فیروزه‌ای» با حضور سارا عرفانی، نویسنده اثر برگزار شد. در این جلسه فلاح هاشمی، منتقد ادبی گفت: جذابیت‌های این اثر و تقریبا آثار قبلی خانم عرفانی این است که شخصیت‌های داستان‌ها واقعی‌اند. مخاطب باورشان دارد. البته فضای اصلی رمان دینی است. شخصیت‌ها با هدف نویسنده پیش می‌روند. با اینکه تم اصلی رمان دینی است و حجم بالایی دارد ولی مخاطب جوان به راحتی کتاب را تا آخر پیش می‌برد و می‌خواند. رمان عامه‌پسند ما معمولا در خدمت عشق و عاشقی زمینی است ولی این رمان بدان سو نمی‌رود. در ادامه کامران پارسی‌نژاد به نقد رمان‌های ایرانی و غربی پرداخت و درباره هرکدام گفت: ما در ایران به اصطلاحات ادبیات داستانی غرب خیلی اشراف نداریم. مثلا رمان عامه‌پسند در ایران و غرب تعریف متفاوتی دارد. رمان عامه‌پسند در ایران از لحاظ ساختاری بسیار ضعیف است. در حالی که در غرب ساختار درست است ولی برای عموم مردم نوشته می‌شود.

اجرای گروه تواشیح محمد(ص) در حضور رهبر انقلاب
اعضای گروه تواشیح محمد‌رسول‌الله(ص) در حسینه امام خمینی(ره) به اجرای برنامه نزد رهبر معظم انقلاب پرداختند. به گزارش فارس، در این دیدار رهبر معظم انقلاب با تشکر از اعضای گروه برای معطر کردن حسینیه به عطر نام و یاد شهیدان و روحیه انقلابی گفتند: از این برادران عزیزی که هم سرود خواندند و هم تلاوت دسته‌جمعی قرآن کردند، تشکر می‌کنم. البته در جلسه همهمه بود، تلاوت بسیار زیبای این برادران عزیز به گوش بعضی نرسید، از دستتان رفت، لیکن بنده با دقت گوش کردم و استفاده کردم. تلاوت آیات کریمه قرآن، کلمات قرآن در هر جایی و در هر وقتی که تلاوت بشود و خوانده شود مایه روحانیت، برکت و معرفت است بویژه این آیاتی که این برادران عزیز انتخاب کرده بودند که آیات سوره احزاب بود و نشان‌دهنده خط روشن و مستقیم امت اسلامی است در هنگامه‌های دشوار و در چنبره‌های سخت زمانه؛ روشن‌کننده راه امت است، معلوم می‌کند اگر امت اسلامی در هر برهه دچار مشکلاتی شد راه این است.

انتشار کتاب «لذت با بوی باروت»
کتاب «لذت با بوی باروت» حاصل ۹ گفت‌وگوی محمدمهدی خالقی، نویسنده، پژوهشگر و مستندساز انقلاب اسلامی با ۹ هنرمند، شاعر و نویسنده انقلاب اسلامی است که به همراه پاورقی‌های تحقیقی در قالب کتاب منتشر می‌شود.  به گزارش تسنیم، در این کتاب با محمدکاظم کاظمی، قادر طهماسبی (فرید)، سیدعبدالله حسینی، محمدرضا سرشار، ابراهیم حسن‌بیگی، اکبر خلیلی، داوود امیریان و عزیزالله حمیدنژاد درباره فعالیت‌ها، آثار و زندگی‌شان گفت‌وگو شده است و در پایان نیز گفت‌وگو با مسعود فراستی، منتقد مشهور سینما درباره شهید آوینی و دیدگاه‌های هنری و سینمایی می‌آید. «لذت با بوی باروت» مجموعه گفت‌وگو با هنرمندان انقلاب اسلامی به کوشش محمدمهدی خالقی در 256 صفحه و  قطع رقعی  به قیمت 9000 تومان عرضه می‌شود.

داریوش ارجمند:
پوشش برخی هنرمندان حاصل فرم‌گرایی تحمیلی است
بازیگر سینمای ایران گفت: این لباس‌هایی که بعضی هنرمندان می‌پوشند نمونه واضحی از فرم‌گرایی تحمیلی است، گاهی برایم سوال پیش می‌آید که اصلاً بعضی چطور پایشان داخل این شلوارها می‌رود.  به گزارش «میزان»، داریوش ارجمند هنر امروز را درگیر با فرم‌گرایی تزریقی دانست و در ادامه افزود: این فرم، فرم ما نیست، فرم تحمیلی به ماست. در حال حاضر محتوا فراموش شده است. من نمی‌گویم فرم بد است، ما خودمان فرم‌گرایان بزرگی داریم اما تحمیل فرم کار درستی نیست. این لباس‌هایی که بعضی هنرمندان می‌پوشند نمونه واضحی از همین فرم‌گرایی است. بازیگر نقش «مالک اشتر» سریال «امام علی(ع)» افزود: روزگار خوبی بر هنر نمی‌گذرد. این روزگار با زیاده‌طلبی و حرص زدن برخی، اوضاع هنر هر روز بدتر می‌شود. هنرمند واقعی باید برای رسیدن به هر جایگاهی تلاش کند. باید زجر بکشد و تا پوست و استخوان مردم زمان خود را درک کند. در حال حاضر متاسفانه بسیاری از دوستان از سر شانه به مردم نگاه می‌کنند اما من به شخصه جایگاه خودم را با مردم عادی یکی می‌دانم چون اگر مردم نباشند من هم نیستم.
 


Page Generated in 0/0047 sec