printlogo


کد خبر: 161431تاریخ: 1395/5/13 00:00
رویدادها

مجتبی راعی:
«ایستاده در غبار» تمام قواعد را درهم خواهد شکست
مجتبی راعی معتقد است «ایستاده در غبار» فیلمی ارزشمند و نماینده سبک و سیاق فیلمسازی جدید است و معتقد است این فیلم تمام قواعد سینمای ایران را درهم خواهد شکست.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی راعی کارگردان سینما افزود: می‌گویند سینمای اجتماعی تلخ طرفدار ندارد و از یک حدی بیشتر نمی‌تواند فروش داشته باشد اما «ابد و یک روز» این تابو را شکست و «ایستاده در غبار» این فکر و ایده را قطعا از بین خواهد برد.  این کارگردان اظهار داشت: جای بسیار خوشحالی و نیکبختی دارد که سینمای ایران با حضور کارگردان‌های جوان به سبک و شکل جدیدی در سینما ورود کرده و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند.  

طنزپردازان جبهه فرهنگی انقلاب در اردوی «نطنز»
اردوی آموزشی طنزپردازان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش سوره سینما، «نطنز» عنوان اردویی است که قرار است اواخر مردادماه برای طنزپردازان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شود. این اردو به همت باشگاه طنز و کاریکاتور «راه‌راه» و با حضور اساتید برتر طنز انقلاب و همچنین چهره‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. شناسایی استعدادهای طنزپردازی در قالب‌های مختلف طنز از جمله طنز مطبوعاتی، فیلمنامه طنز، داستان طنز، ترانه طنز و... از اهداف برگزاری این اردو است. در این اردوی 3 روزه که شعار «اینجا نمکتان را غنی کنید» را برای خود برگزیده است، اساتید مختلفی در این حوزه‌ها به ارائه نکات آموزشی و تجربه‌های حرفه‌ای خود خواهند پرداخت. این اردو از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ مردادماه ویژه برادران در تهران برگزار شده و علاقه‌مندانی که تجربه طنزپردازی دارند می‌توانند در آن شرکت کنند. برای ثبت‌نام باید اطلاعات شخصی و تماس خود را همراه با نمونه طنز به نشانی info@rahrahtanz.ir ارسال کنید. روند ثبت‌نام بدون ارسال نمونه طنز انجام نخواهد شد. همچنین می‌توانید سوالات خود را درباره این اردو از طریق تلگرام با آی‌دی
@Tanzadmin در میان بگذارید. هزینه اردو ۵۰ هزار تومان است. گفتنی است شرکت‌کنندگان در این اردو که از نظر توانایی‌های طنزپردازی در سطح قابل قبولی باشند می‌توانند در تولیدات مختلف باشگاه طنز و کاریکاتور «راه‌راه» از جمله سایت راه راه به نشانی rahrahtanz.ir و مجله طنز راه راه و سایر تولیدات تصویری این باشگاه نقش ایفا کنند.

تجدید چاپ « اسم من پلاک است» مرتضی سرهنگی
کتاب «اسم من پلاک است» نوشته مرتضی سرهنگی پس از 15 سال تجدید چاپ می‌شود. به گزارش فارس، این کتاب قرار است با تصویرگری‌ محمدحسین صلواتیان به همت حوزه هنری استان تهران و انتشارات سوره مهر روانه بازار شود. کتاب «اسم من پلاک است» که برای نخستین‌بار سال 1380 منتشر شد، روایتی است داستانی از یک پلاک که مورد استفاده رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس قرار می‌گرفته است. در این کتاب که برای مخاطب کودک نوشته شده است در قالب یک داستان، کودکان با سرگذشت این پلاک، چگونگی تهیه، موارد استفاده و سایر موضوعات مرتبط با آن آشنا می‌شوند. داستان «اسم من پلاک است» با زبانی ساده و کودکانه، همراه با نقاشی‌های زیبا و رنگی، از سرگذشت «پلاک» و مورد استفاده و نقش و اهمیت آن‌ برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ ایران و عراق با هدف معرفی‌ عناصر مختلف جبهه و جنگ برای گروه سنی کودک به نگارش‌ درآمده است.
 
انتشار موشن گرافیک «لبخند سرهنگ»
نیرنگ آمریکایی
موشن گرافیک «لبخند سرهنگ» که به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید شده است، منتشر شد. به گزارش تسنیم، موشن گرافیک «لبخند سرهنگ» یکی از تازه‌ترین آثار خانه طراحان انقلاب اسلامی است که با نگاهی تحلیلی و با استفاده از تصاویر گرافیکی به روابط لیبی و آمریکا در دوران زمامداری سرهنگ قذافی در لیبی پرداخته است. موشن گرافیک «لبخند سرهنگ» به گسترش فشارها به لیبی توسط قدرت‌های جهانی از آغاز پرونده لاکربی می‌پردازد و روند رفتارهای سرهنگ قذافی زمامدار وقت لیبی را در برابر فشارهای جهانی و تحریم‌های بین‌المللی به تصویر می‌کشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این موشن گرافیک نظرها را به خود جلب می‌کند، به تصویر کشیدن نتایج سازش و وادادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکاست.


Page Generated in 0/0048 sec