printlogo


کد خبر: 161555تاریخ: 1395/5/16 00:00
اخبار

معاون دادستان ‌کل کشور مطرح کرد
تقدیر نهادهای امنیتی از فیلترشدن «پوکمون‌گو»
«بازی «پوکمون‌گو» بدون هیچ مخالفی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فیلتر شده است و نهادهای امنیتی نیز از فیلتر شدن این بازی تقدیر کردند». عبدالصمدخرم‌آبادی، معاون دادستان‌کل کشور با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده این بازی از نظر محتوا مشکلی ندارد، اظهار داشت: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ممکن است از همه ابعاد به این بازی نگاه نکرده باشد اما کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با در نظر گرفتن همه ابعاد این بازی، آن را مورد بررسی قرار داده است. دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به تسنیم عنوان کرد: چون این بازی ترکیبی از بازی در فضای مجازی و فیزیکی است و علاوه بر اینکه از جهات گوناگون دارای ایراد و اشکال است، از بعد امنیتی نیز این بازی می‌تواند مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کند. خرم‌آبادی افزود: بر این اساس، همه اعضای کارگروه بدون هیچ‌گونه مخالفتی با فیلترشدن این بازی موافقت کردند و پس از اینکه فیلتر شد، نهادهای گوناگون هم که عضو کارگروه نیستند به‌ خاطر فیلتر کردن این بازی تشکر کردند.

ساماندهی سلامت ایران  ۲۰ سال طول می‌کشد!
«ساماندهی سلامت کشور بویژه در حوزه پزشک خانواده و نظام ارجاع ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشد». عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت درباره نوع همکاری وزیر بهداشت اسبق ترکیه به عنوان مشاور وزیر بهداشت ایران بیان داشت: وزیر بهداشت اسبق ترکیه در زمینه اصلاحات سلامت این کشور نقش مهمی را ایفا کرد به‌طوری که طی 11 سال توانست تجمیع بیمه‌ها را در این کشور انجام دهد.  وی عنوان کرد: براین اساس وزیر بهداشت نیز تأکید ویژه‌ای برای بهره‌مندی از تجارب حوزه سلامت ترکیه بویژه در زمینه تجمیع بیمه و همچنین سازماندهی و یکدست شدن سامانه مدیریت جمع‌آوری اطلاعات سلامت دارد. زارع‌نژاد با اشاره به اینکه وزیر بهداشت بارها عنوان کرده است ساماندهی سلامت کشور در حوزه پزشک خانواده و نظام ارجاع  15 تا 20 سال طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: حدود 70 تا 80 درصد مولفه‌های سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست.

اعمال رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی فرهنگیان
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش از احتساب افزایش حقوق ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان در حقوق بازنشستگی و وظیفه خبر داد. سیدحسن حسینی، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهرماه 1394 به اجرا در آمد اما صندوق بازنشستگی کشوری آن را اعمال نمی‌کرد. وی به ایسنا اظهار داشت: پس از پیگیری انجام شده از سوی وزیر آموزش‌وپرورش احتساب این افزایش از سوی صندوق بازنشستگی کشوری پذیرفته و به ادارات تابعه بخشنامه شد. به گفته حسینی، میزان افزایش حقوق دوران بازنشستگی بستگی به رتبه افراد و مدت برخورداری آنها از این رتبه‌دارد.

کاروان«زیر سایه خورشید» در راه 11 کشور
11 کشور جهان  و 31 استان کشور که شامل 460 شهر و روستاست در طول دهه کرامت میزبان کاروان‌های رضوی طرح «زیر سایه خورشید» هستند. به گزارش فارس، ۵۹ گروه کاروان
«زیر سایه خورشید» همزمان با دهه کرامت به 11 کشور جهان و 31 استان کشور اعزام می‌شوند که  این کاروان‌ها با بهره‌گیری از توان 10 هزار جوان فعال در قالب 400 تشکل، اقدامات و برنامه‌های خود را برای کمک به خانواده‌های محروم و نیازمند در سراسر کشور، به مرحله اجرا در می‌آورند. همچنین 320 نفر از مبلغان دینی برجسته، مداحان، قاریان منتخب و جمعی از خدام رضوی، کاروان‌های «زیر سایه خورشید» را همراهی می‌کنند. براساس این گزارش این کاروان‌ها حامل هزاران بسته فرهنگی، سوغات متبرک و پرچم متبرک بارگاه حضرت رضا(علیه‌السلام) بوده و همزمان با حضور در مقاصد مشخص‌شده، صد‌ها عنوان برنامه فرهنگی و حمایتی ویژه محرومان در جهت عمل به منویات رهبر انقلاب به اجرا در خواهد آمد.


Page Generated in 0/0054 sec