printlogo


کد خبر: 161556تاریخ: 1395/5/16 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس راهور تهران خبر داد
جریمه و توقیف  ۸۵۰ هزار موتوسیکلت
رئیس پلیس راهور پایتخت از نحوه تولید موتورهای زیرپله‌ای انتقاد کرد و با اشاره به اشباع برخی پارکینگ‌ها از موتورهای توقیفی، از جریمه و توقیف ۸۵۰ هزار موتوسیکلت در ۴ ماهه نخست ۹۵ خبر داد. به گزارش ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به آمار برخورد پلیس با تخلف موتوسیکلت‌ها در شهر تهران طی 4 ماهه ابتدایی امسال گفت: در 4 ماهه نخست امسال، 50 هزار موتوسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ اعزام شده‌اند و در همین مدت، 800 هزار برگ جریمه برای تخلف موتورسواران صادر شده است که این آمار نشان از افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر تهران به نسبت مدت مشابه سال قبل دارد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی صاحبان موتوسیکلت‌های توقیفی ترجیح می‌دهند به جای پرداخت جریمه و خلافی، هزینه پارکینگ، بیمه موتوسیکلت‌های توقیف شده، عوارض و سایر هزینه‌ها، از ترخیص موتورهای توقیفی خود چشم‌پوشی کرده و موتوسیکلت جدیدی را از بازار تهیه کنند، چراکه موتوسیکلت‌های فاقد استانداردی که در زیرپله تولید می‌شوند، با قیمت نازل روانه بازار می‌شوند.

دولت لایحه مدیریت یکپارچه را به مجلس ارائه دهد
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات‌ بر ارزش افزوده بر ضرورت ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از سوی دولت به مجلس تاکید کرد. سیدمهدی مقدسی، عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس درباره حذف درآمدهای پایدار شهرداری از سهم مالیات بر ارزش افزوده، گفت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته شهرداری‌ها از اختیارات و قدرت زیادی برخوردارند و بر همین اساس بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شکل‌های گوناگون به شهرداری‌ها به واسطه تکالیف و وظایف‌شان پرداخت می‌شود. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، به خانه ملت بیان داشت: دولت باید لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمدهای پایدار را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند.

تجدید پیمان خبرنگاران با شهدای رسانه
جمعی از خبرنگاران رسانه‌های همگانی روز پنجشنبه در آستانه روز خبرنگار، سالروز شهادت خبرنگار فقید محمود صارمی با حضور در قطعه شهدای رسانه، با آرمان‌های شهدا پیمان دوباره بستند. به گزارش «وطن امروز» در این آیین که به میزبانی شهرداری منطقه 6 تهران انجام شد معاون مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری نیز حضور داشتند. عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 در این مراسم گفت: خبرنگاران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس همگام با رزمندگان و حتی پیشاپیش آنها حضور داشتند و ایثارگری کردند. وی با بیان اینکه خبرنگاران در آن دوران بخوبی رسالت خود را انجام دادند، افزود: زمانی که اخبار درست به مردم نمی‌رسد این خبرنگاران متعهد هستند که واقعیت‌ها را به گوش مردم و جهانیان می‌رسانند.
 


Page Generated in 0/0063 sec