printlogo


کد خبر: 161560تاریخ: 1395/5/16 00:00
اخبار

پوتین: 8 نیروگاه اتمی در ایران می‌سازیم
رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید تهران و مسکو درباره ساخت 8 نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران به توافق رسیدند.  به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با خبرگزاری آذرتاک آذربایجان گفت: «روسیه به تهران کمک خواهد کرد تا برجام را به طور کامل اجرا کند، این شامل فرآیند غنی‌سازی اورانیوم و تبدیل قابلیت‌های تولید ایزوتوپ‌های پایدار نیز خواهد بود. علاوه بر این، مسکو و تهران درباره طرح‌هایی برای ساخت 8 نیروگاه هسته‌ای دیگر در ایران به توافق رسیده‌اند». وی افزود: «روسیه قرار است 2/2 میلیارد یورو برای تامین اعتبار نیروگاه حرارتی و برق‌رسانی خط راه‌آهن به ایران وام دهد». رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد: «ما همچنین به تقویت همکاری خود با تهران در امور منطقه‌ای نیز علاقه‌مندیم و حفظ ثبات و امنیت در سراسر منطقه بزرگ از آسیای مرکزی و منطقه خزر گرفته تا خاورمیانه را بسیار مهم می‌دانیم. ما همچنین از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای نیز حمایت خواهیم کرد».

عزم جدی وزارت امور خارجه برای احقاق حقوق شهدای منا
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نامه 120 خانواده شهدای فاجعه منا به وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده‌های‌ همه شهدای این حادثه دردناک خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه مسؤولیت پیگیری سیاسی و حقوقی بین‌المللی این فاجعه را در دستور کار داشته و دارد و تمام توان خود را برای احقاق حقوق مادی و معنوی خانواده شهدای این حادثه به کار گرفته است. به گزارش بخش دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان، بهرام قاسمی افزود: در این رابطه 3 اصل حکمت، عزت و مصلحت سرلوحه کار وزارت امور خارجه است. وی تصریح کرد: در این رابطه تمام سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران با جدیت و براساس دستورالعمل‌های صادره از سوی وزیر امور خارجه برای تحقق این هدف فعال شده‌اند. قاسمی افزود: در این چارچوب، علاوه بر طرح موضوع در سازمان‌های بین‌المللی، استفاده از مشورت حقوقدانان برجسته داخلی و بین‌المللی برای احراز مسؤولیت دولت عربستان، همواره مورد توجه بوده و تلاش‌های لازم در این زمینه ادامه دارد. قاسمی گفت: همان‌گونه که امت اسلامی بخوبی آگاهند، بی‌تردید مسؤولیت وقوع این فاجعه دردناک متوجه مسؤولان ناکارآمد دولت عربستان است و آنها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند.


سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است که آقایان ادعا می‌کنند سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته‌اند. محمد کوثری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه قدرت نظامی و هوشیاری مردم هیچ‌گاه به دشمن اجازه آمادگی برای حمله نظامی به ایران نداده است، تصریح کرد: اینکه آقایان نمی‌توانند دستاوردی برای برجام بگویند و مجبور می‌شوند متوسل به دستاوردهای سلبی شوند، نمی‌تواند برای مردم قابل قبول باشد. آقایان به جای اینکه پاسخ دهند چرا تحریم‌ها برداشته نشده است و چرا برجام تاثیری بر اقتصاد کشور و معیشت مردم نداشته است، مدعی می‌شوند سایه جنگ و حمله نظامی را از سر مردم برداشته‌اند که توهین به مردم است. کوثری گفت: در هیچ مقطعی ما با تهدید واقعی مواجه نبوده‌ایم و آنچه بعضا از سوی آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران مطرح شده بیشتر جنگ روانی و عملیات روانی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی بوده که این توطئه نیز هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبوده است، چرا که مردم نسبت به واقعیات هوشیار هستند. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل آماده دفاع از کیان و تمامیت ارضی خود بوده و هست و این آمادگی بارها و بارها مورد اذعان دشمنان قسم‌خورده ملت ایران نیز قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0064 sec