printlogo


کد خبر: 161583تاریخ: 1395/5/16 00:00
اخبار

ربیعی: به بیکاری حمله‌ می‌کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باور دارد باید به بیکاری با استفاده از لشکر فنی‌وحرفه‌ای حمله‌ور شود. علی ربیعی با بیان اینکه برای هر یک درصد رشد اقتصادی، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول لازم است، تصریح کرد: ما چنین پولی نداریم. پس آنچه می‌تواند جایگزین پول شود، انسان‌ها هستند. بنابراین این یک باور است چه از نگاه نظری و چه از نظر شغلی و چه از نظر شخصی، من به کار سازمان فنی و حرفه‌ای باور دارم. ربیعی ادامه داد: انتظارم از همکاران خود در سازمان فنی‌وحرفه‌ای این است که سازمان را متحول کنند. واحدهای عملیاتی در روستا را باید با سازمان فنی‌وحرفه‌ای گره بزنیم. ما باید سازمان را از حالتی که عده‌ای به آن مراجعه می‌کنند و درخواست آموزش می‌کنند خارج کرده و به سازمانی که مردم را تشویق می‌کند و به دنبال نشان دادن راه سعادت  به مردم است تبدیل کنیم؛ بنابراین آموزش را باید با نیاز هر منطقه منطبق کنیم. وی افزود: اگر بخواهد مبارزه با بیکاری در کشور سامان بگیرد جبهه اصلی ما سازمان فنی‌وحرفه‌ای است.
مشکل تبادلات بانکی به خارج حل نشد
مشکل تبادلات بانکی ایران به خارج حل نشده و همچنان تنها یک بانک چینی با بانک‌های ایرانی همکاری می‌کند. مجیدرضا حریری، عضو هیأت ‌رئیسه اتاق ایران و چین در گفت‌وگو با فارس، درباره وضع مبادلات تجاری ایران و چین گفت: براساس آمار گمرک در 5 سال گذشته شریک اول تجاری «بازار اول صادرات ایران»، چین بوده و در این مدت هیچ کشوری بیش از چین از ما خرید نکرده است. وی درباره روابط بانکی با بانک‌های کشور چین پس از برجام گفت: در زمان تحریم تنها یک بانک در چین، ترکیه و هند با بانک مرکزی ایران همکاری می‌کرد که پس از برجام این شرایط همچنان بدون تغییر باقی مانده و در زمینه مبادلات بانکی بین دو کشور گشایشی حاصل نشده است. وی تصریح کرد: پس از برجام هنوز بقیه بانک‌های تجاری دنیا مجوز لازم را برای ارتباطات مالی با بانک مرکزی ایران دریافت نکرده‌اند. برای فاینانس جدید هم  فعلا ایران در چرخه بانکی بین‌الملل قرار ندارد و پس از برجام در مبادلات بانکی اتفاق خاصی حاصل نشده است.
رشد ۳۷ درصدی واردات از ترکیه
با افزایش ۳۷ درصدی صادرات ترکیه به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۶ تراز تجاری ایران با این کشور به میزان ۳۹۸ میلیون دلار منفی شد.  به گزارش تسنیم، از آمارهای اداره آمار ترکیه، مبادلات تجاری این کشور با ایران در این مدت، افت 11 درصدی داشته است. صادرات ترکیه به ایران در این مدت با افزایش 37 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 6/2 میلیارد دلار رسیده است. ایران با جذب 6/3 درصد از کل صادرات ترکیه به عنوان هشتمین مقصد صادراتی ترکیه شناخته شده است. در عین حال واردات ترکیه از ایران در این مدت با افت 38 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 2/2 میلیارد دلار رسیده است. واردات ترکیه از ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل 544/3میلیارد دلار گزارش شده بود. ایران سهم 2/2 درصدی در تامین کالاهای مورد نیاز ترکیه در نیمه نخست2016 داشته و در رتبه 12 از این نظر قرار گرفته است. تجارت 2 کشور از 4/5 میلیارد دلار در نیمه نخست 2015 به 8/4 میلیارد دلار در نیمه نخست 2016 میلادی کاهش یافته است.
ابلاغ آیین‏‌نامه نابودی کالاهای قاچاق
آیین‌نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد که براساس آن کالاهای قاچاق مکشوفه باید نابود یا دوباره به خارج صادر شود. به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری این ابلاغیه را خطاب به وزارتخانه‌های صنعت، بهداشت و درمان، اقتصاد، نفت، کشاورزی، دادگستری، کشور، دفاع و پشتیبانی، سازمان‌های استاندارد، میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی همچنین دبیرخانه‌های مناطق آزاد تجاری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر کرده است. براساس این ابلاغیه از این پس کالاهای قاچاق کشف‌شده به‌‌طور عمده اجازه ورود به چرخه مصرف در بازار کشور را ندارند و باید نابود شوند یا دوباره به خارج کشور صادر شوند. در این ابلاغیه آمده است: کالاهای قاچاق مکشوفه در صورت امکان به‌شرط صادرات و با گرفتن تضمین لازم به فروش می‏‌رسند و در غیر این صورت، مطابق مقررات این آیین‌‏نامه نابود خواهند شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec