printlogo


کد خبر: 161587تاریخ: 1395/5/16 00:00
اخبار

اعلام برگزیدگان اولین جشنواره آواها و نواهای رضوی
هیات انتخاب جشنواره آواها و نواهای رضوی با پایان یافتن مهلت ارسال و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، اسامی منتخبان این دوره را اعلام کرد.  به گزارش تسنیم، هیات انتخاب با بررسی آثار رسیده به دبیرخانه اولین جشنواره آواها و نواهای رضوی، مظفر حمیدی، محمد سالار و محمد یگانه از خراسان شمالی، جمشید پورعطایی از تربت جام(خراسان رضوی) و سیدعلی موسوی از ایلام را برگزیده بخش آواهای رضوی اعلام کرد. همچنین در بخش نواهای رضوی، ساخته‌های احد ملکی علیشاه از آذربایجان، باسم حمادی از اهواز، خلیل بشیری از تربت جام، سید امیرحسین سید از بهبهان، سیف‌الله ورزیده از خواف، نیازعلی صحراروشن از خراسان شمالی، اکبر حاجیانی از بوشهر، علی صدیقی‌راد از کرج، غفور امانیان از ترکمن صحرا، علی‌شاه حسینی از تفرش، حبیب الماسیان از مشهد، عزیز تنها از تربت‌جام و سعیدعلی اسماعیلی از ورامین به عنوان بهترین آثار انتخاب شدند.  به انتخاب هیات داوران، قطعه زیارت از مصطفی مسگری در بخش تک نمای فرهنگ رضوی منتخب این دوره از جشنواره شد. آریا عظیم‌نژاد و استاد کریمخانی، محمد اصفهانی و قطعه موسیقی ولایت عشق، ودود موذن‌زاده اردبیلی، شهروز حبیبی شاعر و آهنگساز قطعه رضا رضا و گروه آباده شیراز نیز توسط هیات داوران در بخش مرور آثار و تجلیل از پیشکسوتان انتخاب شدند.

رونمایی از 2 کتاب شجاعی
در نمایشگاه مسکو
کتاب‌های «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم» و «با خدا سخن گفتن» به قلم سیدمهدی شجاعی به زبان روسی ترجمه شده و در نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی خواهد شد. به گزارش فارس، ترجمه، ویراستاری و طراحی تعدادی از کتب فارسی به زبان روسی آماده شده که از سوی انتشارات صدرای مسکو چاپ و در نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی خواهد شد. براساس این گزارش 10 جلد از مجموعه شکرستان متعلق به انتشارات سوره مهر، 10 جلد شاهنامه نوشته محمدرضا یوسفی از نشر خانه ادبیات و 4 اثر نیز از انتشارات کتاب نیستان که 2 کتاب از سیدمهدی شجاعی و 2 کتاب از سیدعلی شجاعی است، کتبی است که ترجمه شده است. براساس این گزارش 2 کتاب از سه‌گانه «فلسفه برای کودکان» نوشته سیدعلی شجاعی به نام‌های «احتیاط خطر حمله موش‌ها و دیگران» و «اگر آدم برفی‌ها آب نشوند» و کتاب‌های «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم» و  «با خدا سخن گفتن» به قلم سیدمهدی شجاعی، در مجموع 4 کتابی است که از انتشارات کتاب نیستان به زبان روسی ترجمه شده است.

انتشار «پرده‌داران راز دوست» درباره شهید سعید قهاری
روایت فتح، کتاب «پرده‌داران راز دوست» روایت زندگی شهید سعید قهاری سعید را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی موسسه انتشاراتی روایت، کتاب «پرده‌داران راز دوست»، چهاردهمین جلد از مجموعه از چشم‌های انتشارات روایت فتح منتشر شد. این کتاب شامل ۱۳ خاطره بلند از شهید قهاری سعید از چشم همرزمان شهید است که سیدمیثم موسویان آن را به تحریر درآورده است. تحقیق و پژوهش این اثر را آذردخت داوری برعهده داشته است.  گفتنی است، این دومین کتابی است که انتشارات روایت فتح درباره شهید قهاری سعید منتشر می‌کند. قبلا کتاب پرفروش «همسفر آتش و برف» در قالب رمان مستند از زبان همسر این شهید منتشر شده بود. براساس این گزارش، کتاب «پرده‌داران راز دوست» با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۶۷۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

لیلا برخورداری در برنامه «شیدایی»:
دوست دارم اقتدار زنان را در نقش‌هایم نشان بدهم
بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «شیدایی» شبکه 2 سیما گفت: دوست دارم اقتدار و قدرت زنان را در نقش‌هایی که ایفا می‌کنم، نشان بدهم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا برخورداری بازیگر سینما و تلویزیون که میهمان برنامه «شیدایی» ویژه دهه کرامت در شبکه 2 سیما بود، درباره فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آنها بازی کرده است، گفت: دوست دارم اقتدار و قدرت زنان را در نقش‌هایی که ایفا می‌کنم، نشان بدهم. وی به نقش‌های مادرانه خود اشاره کرد و افزود: در چند فیلم و سریال نقش مادر را بازی کرده‌ام که بعضی از آنها در حال ضبط است. بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش‌ مادری و همسری در زندگی واقعی گفت: ازدواج یک اتفاق مهم در زندگی هر انسان است و آدمی را در شرایطی قرار می‌دهد که نمی‌تواند به آن «نه» بگوید.


Page Generated in 0/0052 sec