printlogo


کد خبر: 161590تاریخ: 1395/5/16 00:00
رویدادها

«آینه‌های شعله‌ور» بعد از 13 سال به چاپ دوم رسید
حسین اسرافیلی، شاعر آیینی گفت: «آینه‌های شعله‌ور» دومین مجموعه آیینی من بوده و درباره کربلا و زندگینامه حضرت زینب(س) به نگارش درآمده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این شاعر آیینی افزود: قرار بر این است که انتشارات «خورشید باران» یکی از کتاب‌های قدیمی من که در سال 1383با عنوان «آینه‌های شعله‌ور» منتشر شده را با تغییرات و اضافه کردن کارهای جدید تجدید چاپ کند و چاپ دوم آن را بعد از 13سال به بازار کتاب ارائه کند. وی افزود: این کتاب دومین مجموعه آیینی من بوده و درباره کربلا و زندگینامه حضرت زینب(س) به نگارش درآمده است. حسین اسرافیلی تا به امروز کتاب‌هایی با عناوین «تولد در میدان»، «آتش در خیمه‌ها»، «عبور از صاعقه»، «مردان آتش نهاد»، «آتش در گلو»، «حیات خلوت کلمات» و «تشنه در باران زخم» را به بازار کتاب ارائه کرده است.

مرگ نمایش ایرانی از زبان کارگردان «سوگواری قبل از مصیبت»
کارگردان «سوگواری قبل از مصیبت» که این روزها در تالار محراب در حال اجراست، گفت: این نمایش داستان یک خانواده در 2 روز آخر سال را روایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، کهبد تاراج درباره‌ طرح داستانی نمایشنامه‌اش به ایسنا گفت: نمایش زندگی خانواده‌ای را در 2 روز پایان سال نشان می‌دهد؛ داستان چند خواهر و برادر ناتنی است که پدرشان در حال مرگ است اما پسر بزرگ‌ترشان به نام یونس قصد دارد اموال پدر را تصاحب کند و درگیری‌های این خانواده سر ارث و میراث است اما با ورود یک فرد تازه جریان برمی‌گردد و آن ارث و میراث فراموش می‌شود. کهبد تاراج با انتقاد از وضعیت تالار محراب گفت: اگر برای سالن اصلی اینجا 20 میلیون در نظر بگیرند کافی است؛ من کل این کار را با وجود 9 بازیگر، با هزینه‌ کمتر از 5 میلیون تومان جمع کردم؛ فکر کنید اگر 20 میلیون داشتم چطور می‌شد! البته این کمک‌هزینه باید قبل از کار تزریق شود نه چند ماه بعد از پایان کار. اگر قبل از کار باشد، هم کیفیت کار بالاتر می‌آید و هم گروه با انرژی بیشتری کار می‌کند. کارگردان نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» با بیان اینکه احساس می‌کنم دوستان با نمایشنامه‌های ایرانی مشکل دارند، افزود: از سال 86 هر طرحی که ارائه می‌دادم رد می‌شد تا اینکه سال گذشته «جوادیه» را روی صحنه بردم. درباره‌ این نمایشنامه هم حرفی که به من زدند این بود که طرح و داستان و دیالوگ خوب است اما نمی‌توانی اجرا کنی چون به صلاح نیست و من نمی‌دانستم به صلاح نیست یعنی چه؟! حسین کیانی از دوستان من است که
2 سال است به او می‌گویند «مرگ در حمام بنفش» را اجرا نکن اما به او هم نمی‌گویند مشکل چیست. وقتی علیرضا نادری و محمد یعقوبی و... مجوز نمی‌گیرند فکر می‌کنم نمی‌خواهند نمایشنامه‌ ایرانی باشد. با این روند نمایشنامه‌ ایرانی می‌میرد.

 «سرمایه داری گاوچرانی» منتشر شد
کتاب «سرمایه داری گاوچرانی» با نگاهی به بحران اقتصادی سال ۲۰۱۰ آمریکا، زمینه‌های شکل‌گیری و تاثیرات جهانی با مقالاتی از فرانسیس فوکویاما، استراوس کان و جمعی از اقتصاددانان غربی منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «سرمایه داری گاوچرانی» با نگاهی به بحران اقتصادی 2010 آمریکا، زمینه‌های شکل‌گیری و تاثیرات جهانی با مجموعه مقالاتی از  فرانسیس فوکویاما، استراوس کان و جمعی از اقتصاددانان غربی منتشر شد. این کتاب از مجموعه مقالات حاضر از رسانه های مهم غرب در دوره اوج بحران ترجمه شده و علاوه بر نکاتی که مربوط به وقایع این دوره است حاوی اطلاعات مهمی درباره نحوه برخورد و رویارویی غرب و ساختارهای اقتصادی آن با این بحران و تلاش های یکپارچه غرب برای به تعویق انداختن فروپاشی است.  کتاب سرمایه داری گاوچرانی، بحران اقتصادی 2010 آمریکا، زمینه‌های شکل‌گیری و تاثیرات جهانی آن، مجموعه‌ای از 50 مقاله از اندیشمندان و اقتصاددانان غربی است که به همت انتشارات تعالی اندیشه منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0063 sec