printlogo


کد خبر: 161592تاریخ: 1395/5/17 00:00
اخبار

مهدویان:
جامعه ما براحتی قهرمان‌ها را باور نمی‌کند
محمدحسین مهدویان گفت: ما در سینمای جنگ با شرایطی مواجه هستیم که متقاعد کردن مخاطب کار بسیار سختی است. به گزارش مهر، مهدویان گفت: این روزها بسیاری از افراد به من می‌گویند در آمریکا ضدقهرمانی مانند «تک‌تیرانداز» تبدیل به یک قهرمان می‌شود چرا ما نباید قهرمان‌های خود را در قالب آثار سینمایی معرفی کنیم. در واقع مسائل بسیاری وجود دارد که می‌توان در سینمای امروز جنگ به تصویر کشید اما این مسائل به قدری افسانه‌گونه است که من ترسیدم آن را به تصویر بکشم چراکه ممکن است بسیاری از مخاطبان آن را باور نکنند. کارگردان «ایستاده در غبار» ادامه داد: کانتکس جامعه ما با جامعه آمریکایی فرق می‌کند. در جامعه آمریکایی سوپرمن و بتمن را قبول می‌کنند اما در ایران به آن می‌خندند. جامعه ما از قهرمان‌ها فاصله گرفته و تلخ و بدبین شده است؛ جامعه‌ای که دارای جوان‌هایی است که به همه چیز شک می‌کنند زیرا ما در دوران تلقین روایت‌های تاریخی هستیم. وی افزود: در این میان جریانی وجود دارد که در حال افشاگری و افزایش خودآگاهی در شبکه‌های اجتماعی است. جوان‌های امروز درباره مسائل بدیهی نیز شک می‌کنند و گاهی شاهد تحلیل‌های عجیب و غریب میان آنها هستیم و در چنین فضای پر از سوءظن بسیار سخت است درباره قهرمان‌هایی که در طول این ۳۰ سال مصرف شده‌اند، صحبت کنیم. وی ادامه داد: در این میان بسیاری از افراد به من می‌گویند چرا درباره قهرمان‌های جنگ فیلم می‌سازم و من می‌گویم این جنگ رخ داده است و این شخصیت‌ها باید به جامعه معرفی شوند. این قهرمان‌ها هم آدم‌هایی از همین جامعه بودند با این تفاوت که جوان‌های امروز ما زندگی می‌کنند و  می‌توانند اعتراض کنند، اما این قهرمانان دیگر نمی‌توانند اعتراض یا عصیان کنند. این درحالی است که همین قهرمان‌ها از جوان‌های امروز ما عصیانگرتر و پرشورتر بودند؛ جوانانی که تا پای جان خود بر سر اعتقادات‌شان ایستادند.

عباسیان به روحانی نامه نوشت
آبروی من را برده‌اند، رسیدگی کنید
محمدرضا عباسیان از رئیس‌جمهور خواست تا شروع‌کننده باشد و نوشت: آقای رئیس‌جمهور! شما شروع‌کننده برخورد با هتاکان و تهمت‌زنندگان باشید. به فرموده‌تان اولین کسی باشید که یک هتاک را منزوی می‌کنید. به گزارش فارس، محمدرضا عباسیان در نامه‌ای خطاب به روحانی نوشته است: آقای ایوبی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شما چندی پیش در اقدامی با انگیزه نامعلوم تهمت بزرگی به من روا داشته که با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای در اختیارشان حیثیت و آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه‌ای من را از بین برده‌اند. ایشان با انتشار گزارشی کذب که با تنها چند دقیقه بررسی محتوای آن می‌توانستند به غیرواقعی بودنش پی ببرند من را متهم کرده‌اند که در طول 34 ماه مدیریتم در وزارت ارشاد بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان حقوق و مزایا و حق ماموریت دریافت کرده‌ام در حالی که دریافتی واقعی من تنها حدود 300 میلیون تومان بوده است، یعنی نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون کمتر از ادعای کذب ایشان می‌باشد. این نامه می‌افزاید: جناب رئیس‌جمهور! آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه‌ای که من طی 25 سال کار صادقانه کسب کردم با یک تهمت ناروای آقای ایوبی و همکاران‌شان که نمی‌دانم ناشی از چه غرض‌ورزی است و در ادامه بازنشر گسترده و میلیونی رسانه‌ای به باد رفته است. این نامه می‌افزاید: به تدبیری که وعده‌اش را داده بودید از شما می‌خواهم به ظلمی که به من روا شده رسیدگی کنید.

«مثل هیچ‌کس» در بازار کتاب
رمان «مثل هیچ‌کس» نوشته‌ سپیده خلیلی با تصویرگری لاله ضیایی در نوبت چاپ اول وارد بازار کتاب شد. به گزارش فارس، موضوع این رمان خانواده‌ای 3 نفره است که منتظر به دنیا آمدن فرزند دوم‌شان هستند. بعد از تولد نوید، آنها می‌فهمند او مثل هیچ کس نیست و بعد از آن ماجراهایی برای این خانواده رخ می‌دهد که جذاب و خواندنی است. این داستان، داستان تفاوت‌هاست. مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «مثل هیچ کس» اثر سپیده خلیلی را در نوبت چاپ اول در شمارگان 2هزار و 200 نسخه در 128 صفحه و با قیمت 9هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.


Page Generated in 0/0059 sec