printlogo


کد خبر: 161608تاریخ: 1395/5/17 00:00
چهارگوشه

افزایش بازداشت فلسطینی‌ها در 2016
سازمان ملل متحد گزارش داد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی، 60 فلسطینی از جمله 16 کودک را به قتل رسانده است. براساس گزارش دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی در سال 2016، 60 فلسطینی از جمله 16 کودک را به قتل رسانده و در 100 عملیات یورش به خانه‌ها، ده‌ها نفر را بازداشت کرده است. این گزارش همچنین از افزایش 40 درصدی تخریب خانه فلسطینی‌ها توسط نیروهای صهیونیست در سال جاری خبر می‌دهد.

سوء‌قصد به جان مفتی سابق مصر
مفتی سابق مصر از تلاش افراد مسلح برای ترور وی در غرب قاهره جان سالم به در برد. تلویزیون مصر در این‌باره اعلام کرد زمانی که علی جمعه، مفتی سابق مصر برای اقامه نماز جمعه در شهر
«6 اکتبر» در غرب قاهره عازم مسجد بود، افراد مسلح ناشناس به سمت وی تیراندازی کردند اما وی جان سالم به در برد و محافظ شخصی‌اش زخمی شد. یک گروه ناشناس به نام «سواعد مصر- حسم» مسؤولیت تلاش برای ترور علی جمعه را برعهده گرفت. این گروه تهدید کرد که باز هم وی را هدف قرار خواهد داد.

جدال لفظی ترکیه و اتریش
وزیر خارجه ترکیه می‌گوید اتریش «پایتخت نژادپرستی افراطی» است. چاووش‌اوغلو این اظهارات را جمعه در واکنش به پیشنهاد صدراعظم اتریش، برای پایان دادن به مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپایی بیان کرد. وی اظهارات کریستیان کرن درباره سرکوبگری آنکارا را رد کرد و «زشت» دانست. صدراعظم اتریش چهارشنبه گفته بود به‌دلیل مشکلات دموکراتیک و اقتصادی، وی با سران اروپا برای پایان مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپایی صحبت خواهد کرد.

‌آل‌سعود حجاج را تهدید کرد
مدیرکل اداره گذرنامه عربستان تهدید کرد که اگر حجاج به دستورالعمل‌ها پایبند نباشند به شدیدترین مجازات محکوم می‌شوند. عبدالعزیز‌ الیحیی تصریح کرد، حجاجی که دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را رعایت نکنند، به شدیدترین مجازات محکوم خواهند شد. این مقام سعودی گفت: نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده 24 ساعته در ورودی‌های مکه برای تسریع در روند صدور حکم علیه متخلفان حضور دارند. سوءمدیریت عربستان هنگام برگزاری مراسم حج سال گذشته، موجب به شهادت رسیدن هزاران تن از حجاج شد.

ترامپ: شیخ‌نشین‌ها بدون کمک آمریکا دوام نمی‌آورند
نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان بار دیگر تاکید کرده که شیخ‌نشین‌های عرب حاشیه خلیج‌فارس «بدون کمک آمریکا وجود نخواهند داشت» و باید در ازای پشتیبانی به واشنگتن پول بدهند. به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ هفته پیش در جمع هوادارانش در شهر اشبورن ایالت ویرجینیا گفت که کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس باید هزینه‌های مبارزه با داعش و تشکیل منطقه امن در سوریه را برعهده بگیرند.  او چند ماه پیش هم گفته بود اگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، نیروهای این کشور را از ژاپن و شبه‌جزیره کره خارج خواهد کرد؛ مگر اینکه ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها همه هزینه‌های نیروهای آمریکایی را تقبل کنند.

ارتش لیبی
حملات آمریکا را محکوم کرد
ارتش ملی لیبی حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش در شهر سرت لیبی را محکوم کرد و آن را غیرقانونی دانست. سرهنگ احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی با طرح این سوال که چرا آمریکا اکنون حملات به مواضع داعش در سرت را آغاز کرده است؟  گفت: «دولت آمریکا به دنبال تحقق اهداف سیاسی است و می‌خواهد از این حملات هوایی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور استفاده کند. تثبیت دولت فایز السراج از جمله دیگر اهداف این حملات هوایی است». به گزارش المیادین، ارتش ملی به فرماندهی سرلشکر خلیفه حفتر، مخالف دولت وفاق ملی مورد حمایت غربی‌ها در تبرق  است. جالب اینکه ژنرال خفتر هنگام انقلاب لیبی خود متحد ناتو بوده و زیر چتر حمایت آمریکا قرار داشت.
 


Page Generated in 0/0054 sec