printlogo


کد خبر: 161635تاریخ: 1395/5/17 00:00
اخبار

دخالت من برای آزادی کاظم جلالی خلاف اندر خلاف است
رئیس مجلس شورای اسلامی خبر بازداشت کاظم جلالی و پادرمیانی خود برای آزادی وی را کلا دروغ و خلاف اندر خلاف خواند. به گزارش فارس، علی لاریجانی در حاشیه نشست خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز «خبرنگار» در پاسخ به سوالی درباره خبر بازداشت کاظم جلالی، نماینده مردم تهران و پادرمیانی رئیس مجلس برای آزادی وی گفت: اصلا کل این ماجرا دروغ است. وی افزود: اینکه گفتند من در این مساله دخالت کرده‌ام نیز خلاف اندر خلاف است. نه کسی به من مراجعه کرده و نه اصلا چیزی بوده است. لاریجانی گفت: متاسفانه این افکار زشت و قبیح بود که چنین مطلبی را نسبت به شخصی مطرح کردند و بعد گفتند من پادرمیانی کردم. این هم خلاف و دروغ بود.

آمریکا مانند شیطان وعده می‌دهد و عمل نمی‌کند
آیت‌الله علیمرادی با بیان اینکه باید به وعده‌های آمریکا بدبین بود، گفت: در شرایطی که آمریکا بدعهدی می‌کند، ما باید به توانایی‌های داخل و سرمایه‌های ملی تکیه کنیم. نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در موضوع برجام، اظهار کرد: یکی از اصولی که مقام معظم رهبری بر آن پافشاری دارند، این است که آمریکا به فرموده امام راحل(ره) شیطان است و کارش شیطنت است. به همین دلیل نمی‌توان به شیطان اعتماد کرد و باید با بدبینی با آن رفتار کرد. وی با بیان اینکه آمریکا وعده می‌دهد اما اعتنایی به وعده‌اش نمی‌کند، گفت: قرآن کریم از زبان شیطان می‌گوید «خدا به شما وعده داد و من هم به شما وعده دادم. فرق وعده من با خدا این است که خدا به وعده‌اش وفا می‌کند و اما من خلف وعده کردم. شما وعده مسلم الهی را نادیده گرفتید و وعده خلاف‌پذیر مرا اعتنا کردید. می‌دانستید که خلف وعده می‌کنم پس خودتان را ملامت کنید و من را ملامت نکنید». این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فارغ از مبانی اعتقادی باید به آمریکا بی‌اعتماد باشیم، متذکر شد: تجربه هم این بی‌اعتمادی را نشان داده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند با آغاز مذاکرات به مردم گفتم به این چشم به آمریکا نگاه کنید و عملکرد آمریکا را ارزیابی کنیم که چگونه وعده می‌دهد و تخلف می‌کند. از این به بعد برای ما این مسلم است که نباید به آمریکا اعتماد کرد و باید بدبین بود.

خودکشی در حزب پولدارها
یکی از کارمندان دبیرخانه حزب کارگزاران سازندگی به خاطر مشکلات مالی اقدام به خودکشی کرد. شامگاه جمعه در دفتر حزب کارگزاران سازندگی جسد مردی که خود را حلق‌آویز کرده بود، کشف شد که بنا به اظهارات محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، فرد یادشده، بیژن سلطانی از کارمندان حزب کارگزاران (نزدیک به ‌رفسنجانی) بوده است. رسانه‌ها به‌نقل از مقامات دادسرای جنایی از مشکوک بودن خودکشی خبر دادند و پلیس نیز اعلام کرده بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. بیژن سلطانی در وصیتنامه خود از عدم توجه مسؤولان حزب کارگزاران به او که در وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی زندگی می‌کرده، سخن گفته و تأکید کرده مسؤولان حزب کارگزاران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی او را اخراج کرده‌اند. در متن این وصیتنامه که توسط برخی از رسانه‌ها منتشر شده، وی خطاب به حسین مرعشی نوشته است: شما غرق در پول بودید و من محتاج نان شب.

ایران برای تأمین امنیتش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه مواضع مقامات اروپایی، آمریکایی و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اعدام تعدادی از تروریست‌ها در کشورمان را مداخله در امور ایران خواند و آن را محکوم کرد. بهرام قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی مورد حمایت کشورهای خارجی در منطقه بوده و همواره  سیاست  قاطعی را   اتخاذ کرده است. وی اضافه کرد: در شرایطی که ایران قربانی تروریسم است،  برای تامین امنیت مردم خود از هیچ تلاشی  فروگذار نمی‌کند.
 


Page Generated in 0/0054 sec