printlogo


کد خبر: 161641تاریخ: 1395/5/17 00:00
اخبار

 پرداخت وام به ۳۲۰ واحد کوچک
و متوسط صنعتی
معاون امور صنایع وزارت صنعت از پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز خبر داد.  به گزارش مهر، محسن صالحی‌نیا در این‌ باره گفت: واحدهایی که عقد قراردادشان انجام شده نیز حدود ۵۰ واحد هستند که رقم ۴۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود و در شروع طرح عدد خوبی است. وی افزود: با توجه به جلسات با بانک‌ها و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور همه عقد قرارداد‌ها منجر به پرداخت شود و این پرداخت‌ها  و نتایج عملیاتی  آثار خود را از اوایل مهرماه در واحدها مشاهده کنیم. وی با اشاره به ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پروژه‌ای که براساس ابلاغیه این ستاد دنبال می‌کنیم  واحدهای کوچک را برای توسعه آموزش‌های فنی و صادراتی کردن و ارتقای سطوح مربوط به فعالیت‌های این واحدهای کوچک دنبال می‌کنیم که پرداخت تسهیلات و عقد قراردادها نیز در این راستا بوده  است. وی اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی کوچک تا ۱۰۰ نفر شاغل بررسی شده‌اند که در قالب واحدهای کشاورزی و صنعتی ۶۰ درصد کشاورزی و حدود ۴۰ درصد صنعتی هستند که ارقام درخواستی واحدهای صنعتی بالاتر است.


نفت بالای ۱۰۰ دلار غیرعادی بود
دبیرکل جدید اوپک گفت: قیمت بالای ۱۰۰ دلار برای نفت، غیرعادی و احتمالا مضر به حال اقتصاد جهانی بود. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت افزایش قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه ناشی از شرایط «غیرعادی»‌ای بود که نمی‌توانست تداوم یابد. محمد بارکیندو، در بولتن ماهانه اوپک نوشت: «رشد ناگهانی قیمت‌ها» که موجب رسیدن قیمت نفت‌خام به 147 دلار در سال 2008 شد، «ناپایدار» و احتمالا مضر به حال اقتصاد جهانی بود. وی افزود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کار با دیگر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت برای یافتن «قیمت عادلانه» نفت ادامه خواهد داد.


افت تولید ۱۳ محصول مهم صنعتی
جدیدترین آمار از تولید انواع کالا نشان می‌دهد در 3 ماه نخست امسال بخش صنعت به‌رغم همه وعده‌ها همچنان با کاهش تولید روبه‌رو بوده است و تولید ۱۳ قلم کالای صنعتی در این دوره از 7/0 تا 1/95 درصد کاهش داشته است. به گزارش تسنیم، در این مدت تولید اتوبوس و مینی‌بوس منفی 3/55 درصد، کمباین کشنده منفی 7/44 درصد، تراکتور منفی 9/10 درصد و انواع خودروهای سواری نیز بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. در بخش لوازم خانگی نیز تولید انواع تلویزیون تخت نسبت به مدت مشابه پارسال منفی 6/26 درصد، ماشین لباسشویی منفی 6/6درصد و یخچال فریزر 6/1درصد اعلام شده است. همچنین تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز کاهش قابل توجهی داشته به‌طوری‌که تولید سیمان منفی 3/11 درصد، کاشی و سرامیک منفی 5/39 درصد، ظروف چینی منفی 8/18 درصد و محصولات فولادی منفی 1/1 درصد است. آمار تولید کالاهای منتخب پتروشیمی نیز نشان می‌دهد تولید اپو اکسی رزین منفی 100 درصد و استایرن بوتادبن رابر منفی 4 درصد اعلام شده است.


بلاتکلیفی ۴۰۰ هزار مسکن مهر  
مدیر امور اعتباری بانک مسکن از عقد قرارداد برای 2 میلیون و 372 هزار واحد مسکن‌مهر به ارزش 502 هزار میلیارد ریال از سال 1388 تا پایان تیرماه 95 خبرداد. نادر قاسمی گفت: بانک مسکن تاکنون 468 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت نقدی پرداخت کرده و مابقی با توجه به پیشرفت فیزیکی کار بتدریج در حال پرداخت است. وی با اشاره به فروش اقساطی یک میلیون و 669 هزار واحد مسکن‌مهر تا امروز اظهار داشت: برای سال 95 پیش‌بینی شده است که 200 هزار واحد فروش اقساطی شود. مدیر امور اعتباری بانک مسکن افزود: از تعداد 731هزار واحد از پروژه‌های باقیمانده مسکن‌مهر، بالغ بر 400 هزار واحد از پروژه‌های احداثی به دلایلی همچون نبود امکانات زیربنایی و روبنایی، عدم وجود متقاضی، پروژه‌های رها شده و تعطیلی کارگاه بلاتکلیف مانده است. همچنین حدود 230 هزار واحد مسکونی فاقد انشعابات هستند که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.


Page Generated in 0/0061 sec