printlogo


کد خبر: 161648تاریخ: 1395/5/17 00:00
نبض جامعه

مدیرکل حفاظت سازمان محیط‌زیست اعلام کرد
104 حریق در مناطق حفاظت‌شده
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست از آتش‌سوزی حدود ۷۰۰ هکتار از مناطق حفاظت‌شده در سال ۹۵ خبر داد. علی تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره میزان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده در سال ۹۵ اظهار داشت: در 4 ماه اول امسال ۱۰۴ آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده در ۱۵ استان کشور رخ داده است. وی به ایلنا بیان داشت: در این آتش‌سوزی‌ها حدود ۶۹۸ هکتار از مناطق حفاظت‌شده دچار حریق شدند، در حالی که در سال ۹۴ در همین بازه زمانی 2 هزار و300 هکتار  و در سال ۹۳، 5 هزار 660 هکتار از مناطق حفاظت‌شده دچار آتش‌سوزی شده بودند.  

کشف تخلف‌های متعدد در بیمارستان‌ها
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور از ادامه پیگیری و برخورد جدی با تخلفات بیمارستانی خبر داد.  علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در این باره عنوان کرد: در ماه‌های گذشته تخلفات متعددی در برخی بیمارستان‌ها کشف شده است. وی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پرونده مهمی در ماه‌های گذشته پیگیری شد و مطلع شدیم در یکی از بیمارستان‌ها از وسایل و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف به صورت مکرر استفاده شده است. جمشیدی افزود: در یکی از پرونده‌ها، تعدادی از داروهای تاریخ مصرف گذشته به جای اینکه امحا شود در چرخه داروخانه‌های گوناگون قرار گرفته بود ضمن اینکه در برخی داروخانه‌ها هم داروهای تقلبی و مکمل‌های غذایی که مصرف انسانی نداشته توزیع  شده است. وی تاکید کرد: در روزهای آینده با یکی از بیمارستان‌ها که در چند سال گذشته بدون مجوز فعالیت داشته است برخورد خواهیم کرد.

 آتش‌سوزی خط لوله گاز با یک کشته و 3 مصدوم
آتش‌سوزی در خط ۴۲ اینچ انتقال گاز در منطقه شول شهرستان گناوه یک کشته و 3 مصدوم برجا گذاشت. به گزارش تسنیم، خط لوله 42 اینچ انتقال گاز آغار و دالان در محل ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان گناوه همجوار جاده گناوه - گچساران بامداد شنبه دچار حریق شد. با وقوع این آتش‌سوزی که در منطقه شول شهرستان گناوه رخ داد، نیروهای عملیاتی و آتش‌نشانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به منطقه اعزام شدند و با حضور بموقع و انجام عملیات ایمن‌سازی و مهار، آتش را خاموش کردند. عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در این باره اظهار داشت: این آتش‌سوزی یک کشته و 3 مصدوم برجای گذاشت که حال یک نفرشان وخیم اعلام شده است. همچنین جواد طاهری، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه درباره وضعیت مصدومان این حادثه یادآورشد: یکی از مصدومان این حادثه که میزان سوختگی‌‌اش بالای ۹۰ درصد بود فوت کرد. وی با بیان اینکه دو نفر از مصدومان 90 و 45 درصد سوختگی داشتند، تصریح کرد: مصدوم دیگر این حادثه که به دلیل موج انفجار صدمه دیده بود سرپایی مداوا و مرخص شد. به گفته رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه، فرد فوت شده 32 سال داشت.

ضبط محموله 4میلیاردی قاچاق در پایتخت
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف 3 محموله قاچاق کیف، کفش و پوشاک به ارزش 4 میلیارد تومان در پایتخت خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با علام این خبر گفت: پلیس موفق شد 3 محموله حاوی کیف و کفش و پوشاک بچگانه را به وزن 50 تن در تهران توقیف کند. وی افزود: 2 محموله از موارد کشف شده به دلیل کم اظهاری صاحب کالا و نقص در کنترل گمرک از مبادی مجاز وارد کشور شده است. به گفته سردار محمدیان، محموله سوم نیز تحت پوشش بارهای مجاز از بنادر جنوبی وارد کشور شده و به تهران انتقال یافته است.  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مجموع در این زمینه 8 متهم دستگیر شده‌اند که با قرارهای سنگین شعب ویژه رسیدگی تعزیرات، ‌روانه زندان شدند. وی یادآور شد: متاسفانه تصاویر درج شده روی کیف‌های قاچاق به هیچ وجه زیبنده دانش‌آموز و جامعه ما نیست.
 


Page Generated in 0/0071 sec