printlogo


کد خبر: 161675تاریخ: 1395/5/18 00:00
اخبار

مأموران آژانس تحت کنترل سازمان‌های جاسوسی
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: مأموران آژانس تحت کنترل سرویس‌های جاسوسی CIA و MI6 هستند. فریدون عباسی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که در صورت بدعهدی آمریکا، ایران توانایی بازگشت به قبل برجام را دارد،‌ افزود: مشکلی بابت این موضوع نداریم. ما از لحاظ علمی و فنی این توانایی را داریم. این مساله زمانبر خواهد بود و تقریبا یک زمان 6 ماهه تا یک ساله را شامل می‌شود. عباسی با اشاره به درز اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: درز اطلاعات توسط این نهاد هیچ وقت به صورت رسمی صورت نمی‌گیرد؛ چون آنجا افرادی که تابعیت کشورهای مختلف را دارند، کار می‌کنند و مطمئنا می‌توانند از طریق سرویس‌های امنیتی کشورهای خودشان یا کشورهایی که آنها را به استخدام آژانس درآورده‌اند به صورت غیررسمی کسب خبر کنند. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: مأموران آژانس از ایمیل، تلفن و پیامک استفاده می‌کنند که اینها تحت کنترل سرویس‌های امنیتی CIA و MI6 انگلیس است، از این جهت می‌توانند کسب اطلاعات کنند ولی مطمئنا این نهاد بین‌المللی به طور علنی اطلاعات را در اختیار بیگانگان قرار نمی‌دهد.

آقای روحانی! آمریکا به ایران عزت نمی‌دهد
نماینده مردم اصفهان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچگاه نمی‌توانند به ایران عزت بدهند، پس با این جملات ملت ایران را تحقیر نکنید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام احمد سالک در جلسه علنی صبح دیروز پارلمان، در تذکری شفاهی اظهار داشت: از مسؤولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تقاضا دارم به تذکرات امام خامنه‌ای با جدیت بیشتری عمل کنند، ما دغدغه نظام اسلامی را داریم و می‌خواهیم مسؤولان به دور از شعار وارد میدان عمل شوند، چرا که وضعیت کشور نگران‌کننده است. وی در ادامه سخنان خود خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان گفت: آقای روحانی! شما پیش از این گفته‌اید از رکود خارج شدیم،‌ در حالی که برون‌رفت از رکود تنها با عملی شدن اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود نه با نگاه به دست دشمنان. حجت‌الاسلام سالک تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور! شما گفته‌اید برجام به ما عزت و آزادی اراده داده است، با برجام تحریم‌ها برطرف شدند اما می‌خواهم به شما بگویم بهتر است به اصول 110 و 153 قانون اساسی که درباره ممنوعیت سلطه‌پذیری است، بیشتر توجه کنید. آقای روحانی! عزت و اراده را اسلام ناب، امام، رهبری، شهدا، آزادگان، ایثارگران و این مردم به ما داده‌اند و مشروعیت شما هم به خاطر عزت ملت ایران است.


اهل سنت خواستار امنیت پایدار و مجازات تروریست‌ها هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بخشی از مرزهای ایران سنی‌نشین است و متاسفانه در این مناطق افرادی با هدف قرار دادن مردم هدف‌شان را که ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است دنبال می‌کنند، گفت: مردم اهل سنت هم خواستار امنیت پایدار و مجازات تروریست‌ها هستند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فضاسازی‌ها و القائات مضحک برخی معاندان مبنی بر محاکمه تروریست‌های جهاد و توحید به سبب اهل تسنن بودن‌شان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در قوه‌قضائیه یک معاونت تحت عنوان معاونت «حقوق بشر» داریم، اعتقاد من بر این است که این معاونت می‌تواند در محافل جهانی در رابطه با موضوع اعدام اخیر تروریست‌ها، وظیفه دیپلماسی عمومی خود را به جای بیاورد. وی با بیان اینکه در ایران طی یک رویه قانونی این فرآیند طی و برای مردم توضیح داده شده، عنوان کرد: ترور ربطی به مذهب، کیش و آیین افراد ندارد و بخش عمده‌ای از قربانیان ترور در ایران از مردم بی‌گناه و ائمه جمعه و مسؤولانی هستند که خودشان دارای مذهب تسنن هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تلاش کشورهای غربی در قبال اعدام اخیر تروریست‌ها در ایران بر این قالب شکل می‌گیرد که اصل موضوع مبارزه با تروریسم در ایران را لاپوشانی و در عوض از این موضوع به عنوان عاملی برای تفرقه و چالش داخلی در کشور استفاده کنند.


Page Generated in 0/0055 sec