printlogo


کد خبر: 161679تاریخ: 1395/5/18 00:00
اخبار

انتخاب رئیس جدید اتاق13 روز دیگر
در جلسه‌ای که دیروز با حضور رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اتاق ایران برگزار شد، بررسی استعفای محسن جلال‌پور و انتخاب رئیس جدید به جلسه هیأت نمایندگان 31 مردادماه واگذار شد. بنا بر این اعلام، پس از اعلام استعفای  جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به دلیل بیماری قلبی، روز گذشته جلسه‌ای با حضور رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.  طبق قانون، هیأت‌رئیسه می‌تواند استعفای رئیس اتاق را تا 3 ماه در دستور کار قرار ندهد. هم‌اکنون پدرام سلطانی، علاء میرمحمدصادقی، غلامحسین شافعی، مسعود خوانساری و محمدرضا انصاری اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران هستند.


فعالیت‌ قرارگاه‌ خاتم ‌در عرصه انرژی
تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در عرصه نفت و گاز اقدامی مثبت در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان علیه نظام است. به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) حسین اسداللهی، فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ به همراه تعدادی از فرماندهان گردان‌ها‌ از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در منطقه پارس جنوبی، فازهای 15 و 16 و دیگر پروژه‌های قرارگاه در حوزه نفت و گاز بازدید کردند. اسداللهی در این‌باره گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور بموقع در عرصه‌های مختلف آبادانی و سازندگی کشور دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم توطئه اقتصادی علیه ایران ناکام گذاشت. بنا بر این گزارش فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین،
77 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در منطقه عسلویه اجرا
شده است.


بلوکه هزار میلیارد ی ایران‌خودرو
قسمت زیادی از سهام ایران‌خودرو در اختیار زیرمجموعه‌های این شرکت است و بدین ترتیب مبلغی به ارزش تقریبی بیش از هزار میلیارد تومان از سرمایه این شرکت در بازار سهام بلوکه شده است. به گزارش تسنیم، به‌عنوان نمونه شرکت سرمایه‌گذاری سمند 91/11 درصد، نگار نصر 67/4 درصد و سرمایه‌گذاری سلیم 04/1 درصد از سهام ایران‌خودرو را در اختیار دارند. این در صورتی است که مالکیت و مدیریت این شرکت‌ها در اختیار ایران‌خودرو است. براساس اطلاعات موجود در شبکه کدال و سایت بورس اوراق بهادار، در حال حاضر بیش از 20 درصد از سهام ایران‌خودرو در اختیار زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو مثل شرکت سرمایه‌گذاری سلیم، سرمایه‌گذاری سمند، نگار نصر و سپهر ایرانیان کیش  است. ایران‌خودرو با استفاده از این روش توانسته 2 کرسی هیات‌مدیره خودش را توسط زیرمجموعه‌هایش در اختیار بگیرد. در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری سلیم و شرکت سازه و ساختمان ایرانیان که زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو هستند این 2 کرسی را در اختیار دارند. شرکت سرمایه‌گذاری سلیم متعلق به شرکت تعاونی اعتبار کارکنان ایران‌خودرو و شرکت سازه و ساختمان ایرانیان متعلق به شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو است.


ارائه فهرست کارگران ساختمانی بدون بیمه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نامه‌ای به رؤسای کانون‌های انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران و ایران به آنان یک‌ هفته‌ مهلت داد فهرست کامل کارگران ساختمانی بیمه نشده را ارائه کنند.  به گزارش فارس، به‌دنبال طرح مشکلات عدیده بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی، وزارت کار به این موضوع واکنش فوری نشان داده است. احمد لطفی‌نژاد در نامه‌ای به غلامرضا عباسی، رئیس کانون‌های انجمن‌های صنفی کارگران ایران نوشت. بر این اساس با تاکید بر نامه مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت کار درباره راه‌اندازی تارنمای جامع سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساماندهی کارگران شاغل بیمه شده بخش صنعت ساختمان و نیز دارای کارت‌های مهارت فنی در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی مهلت یک‌هفته‌ای به انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی استان تهران داده است بنابراین انجمن‌ها باید مشخصات کامل کارگران ساختمانی را در قالب لوح فشرده آماده و به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ارائه کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec