printlogo


کد خبر: 161686تاریخ: 1395/5/18 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد
جبران کسری بودجه دولت از سبد شهرداری
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر مشکلات برنامه ششم توسعه از کم‌توجهی دولت به شهرداری‌ها انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز» مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه ششم توسعه که به مجلس دهم ارائه شد، بیان داشت: متاسفانه این برنامه مسائلی دارد که برای مدیریت شهری تمام شهرها ایجاد مشکل می‌کند و به جای آنکه مشکلات مدیریت شهری حل شود به مشکلات می‌افزاید. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات برنامه ششم توسعه افزود: صندوقی از سهم شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است که هر کجا دولت بودجه کم بیاورد از سبد شهرداری بردارد؛ در حالی که شهرداری‌ها مستحق‌ترین نهادها هستند که نیاز به حمایت مالی دارند. وی تاکید کرد: در تمام برنامه ششم در یک بند حتی اشاره به شوراها نشده در حالی که در برنامه‌های قبلی مفاد گوناگونی درباره مدیریت واحد و یکپارچه شهری و واگذاری تصدی‌گری‌ها داشتیم.  چمران درباره رأی نیاوردن لایحه کاهش اختیارات شهردار در صحن علنی بیان داشت: رای‌گیری درباره خود لایحه در این مقطع زمانی غیرقانونی است. ضمن آنکه باید بگویم لغو اختیارات شهردار و کاهش آن نیز منجر به افزایش اختیارات شورا نمی‌شود. وی همچنین در پاسخ به شبهاتی درباره حضور برخی وابستگان شهردار در معاملات و ارتباطات مالی در شهرداری تصریح کرد: پیش از این نیز این بحث مطرح  و اعلام شد که چنین مواردی صحت ندارد.

پیمانکار پارک کوهسار مقصر شناخته شد
کارشناس پرونده مرگ کودک 5 ساله در آبنمای پارک کوهسار مشیریه نظرش را در باره مقصران این حادثه اعلام کرد. به گزارش میزان، پس از تعیین کارشناس برای مشخص شدن سهم قصور افراد در مرگ دلخراش کودک 5 ساله در آبنمای پارک کوهسار در محله مشیریه تهران، روز گذشته کارشناس رسمی دادگستری نظر خود را اعلام و در این پرونده پیمانکار را مقصر صددرصد مرگ دختر 5 ساله عنوان کرد. در بخشی از اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری آمده است: دلیل وقوع حادثه نبود حفاظ روی حوضچه بوده است. با عنایت به اینکه در تاریخ اول خرداد 95 ناظر مقیم ضمن  مکاتبه با شرکت سبزبانان شهر به نبود حفاظ اشاره و عواقب موضوع را متوجه شرکت اعلام  کرده است. بر این اساس شرکت سبزبانان شهر موظف بوده طبق این نامه و همچنین مفاد قرارداد تدابیری اتخاذ کند که سارق یا سارقان قادر به سرقت دوباره حفاظ نباشند یا حداقل با توجه به احتمال سرقت، قبل از شروع به کار آبنما و روشن کردن پمپ از وجود حفاظ اطمینان حاصل می‌کردند تا حادثه‌ای رخ ندهد. همچنین با عنایت به رعایت نکردن این موارد و از سوی دیگر قبول مسؤولیت هرگونه حادثه احتمالی از سوی پیمانکار طبق مفاد قرارداد، قصور پیمانکار صددرصد اعلام می‌شود. براساس این گزارش، بازپرس محسن مدیرروستا دستور احضار پیمانکار و ابلاغ نظریه کارشناس به وی را صادر کرد.

تنزل شورایعالی معلولان در دولت یازدهم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار راه‌اندازی دوباره فراکسیون دفاع از حقوق معلولان در مجلس دهم شد و از نگاه دولت به معلولان ابراز نارضایتی کرد. علی صابری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از تنزل جایگاه شورایعالی معلولان به  شورای هماهنگی، از نگاه دولت به معلولان ابراز نارضایتی کرد و گفت: وقتی نگاه آسیب‌شناسی به این حوزه می‌اندازیم در می‌یابیم که تشکیل چنین شوراهایی با این هدف نیست که به طور مثال حقوق فرد معلولی از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یابد بلکه هدف پیگیری اجرای قوانین است. صابری به شهرنوشت عنوان کرد: اگر جامعه معلولان پیشنهاد تشکیل شورایعالی معلولان را داد دلیلش این بود که تحقق حقوق معلولان یک موضوع میان بخشی است، چراکه شورایعالی معلولان یک کالای لوکس نیست و یک راه و مسیر تسهیل‌گر امور است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: هدف اصلی مدیران باید پیگیری اجرای قوانین در حوزه معلولان  باشد. این در حالی است که ورود دولت یازدهم به تعیین تکلیف وضعیت شورایعالی معلولان باعث تنزل جایگاه شورایعالی به شورای هماهنگی و در سطح وزارت رفاه شد.


Page Generated in 0/0053 sec