printlogo


کد خبر: 161706تاریخ: 1395/5/18 00:00
اخبار

یک شاعر برجسته آذری‌زبان:
 آرزویم زیارت امام رضا(ع) است
از کیلومترها آن‌سوتر به عشق حضرت امام رضا(ع) آمده، از سرزمینی که به گفته خودش روزگاری در استیلای کمونیست بوده اما حتی در آن دوران که فعالیت دینی برای شیعیان ممنوع شد، آنها این عشق را رها نکردند و همچنان عاشق امام میهمان سرزمین ایران باقی ماندند. عوض قوربانلی، شاعر شیعه‌مذهب ساکن شهر باکو که به منظور شرکت در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی به ارومیه سفر کرده است، می‌گوید: نخستین‌بار چند سال قبل در این جشنواره شرکت کردم و سفری هم به شهر زیبای ارومیه داشتم و در آن زمان در میان مردم ارومیه با افتخار برای امام هشتم شعرخوانی کردم. انگیزه اصلی‌ام برای شرکت در جشنواره شعر رضوی، شعرخوانی برای ضامن آهو است که همه ما شیعیان مدیون محبت‌های‌شان هستیم و این را افتخار بزرگ خود می‌دانم. امیدوارم این مساله زمینه سفر به خراسان و مشهدالرضا(ع) و زیارت خالصانه و با معرفت حضرت رضا(ع) را نصیبم کند.

تدوینگر شاهزاده روم  فیلشاه را نیز تدوین می‌کند
تدوینگر انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»، انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را نیز تدوین خواهد کرد. به گزارش «وطن امروز»، حسن ایوبی، تدوینگر باسابقه سینمای ایران که تدوین انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را برعهده داشته است، برای دومین‌بار با گروه «هنر پویا» همکاری خواهد داشت و قرار است تدوین انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را انجام دهد.«فیلشاه» پروژه جدید گروه «هنر پویا» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که به‌تازگی با اتمام مراحل مدلسازی کاراکترها و طراحی استوری ریل، وارد فاز تولید شده است. در هفته‌های گذشته علاوه بر عوامل اصلی، ستار اورکی به عنوان آهنگساز «فیلشاه» معرفی شده بود و رایزنی با دست‌اندرکاران باسابقه و شاخص سینما برای تکمیل عوامل این فیلم همچنان ادامه دارد. در توضیح اولیه «فیلشاه» آمده است: «در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌‌شود...».

ایل‌بیگی: فیلم کاهانی رد شده است
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد هر فیلمی که یک‌بار از سوی شورای پروانه نمایش به طور کامل رد شده باشد دیگر امکان بررسی در این شورا را ندارد. به گزارش مهر، حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که با تغییر اعضای شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی امکان بررسی مجدد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که در ترکیب شورای قبلی رد شده است وجود دارد یا خیر، توضیح داد: براساس قوانین موجود فیلم‌هایی که در شورای پروانه نمایش رای قطعی خود مبنی بر رد را دریافت می‌کنند، دیگر نمی‌توانند درخواست جدید به شورای مورد نظر بدهند. وی تاکید کرد: شورای جدید فیلم‌هایی را که اصلاحیه خورده باشند دوباره بررسی می‌کند ولی وقتی فیلمی کلا رد شده باشد امکان بررسی آن در همان شورا فراهم نیست. ایل‌بیگی افزود: درباره فیلم مورد نظر باید بگویم، این اثر در شورای پروانه نمایش رد شده است و براساس آیین‌نامه موجود، تهیه‌کننده فیلم می‌تواند نسبت به این حکم اعتراض کند تا این فیلم در شورایعالی نظارت سازمان سینمایی دیده شود.

محمدحسین لطیفی:
مردم در تنگنا هستند
محمدحسین لطیفی در برنامه دورهمی مهران مدیری حضور یافت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کارگردان در این برنامه گفت:  نمی‌گویم که آدم مومنی هستم اما بیشتر دوست دارم ایمان قرن 21 را که جوان‌ترها دنبال آن هستند، نشان بدهم. محمدحسین لطیفی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: تلویزیون کارگردان‌های خوب خودش مثل حسن فتحی، سیروس مقدم، کمال تبریزی و حسین سهیلی‌زاده و دیگر جوان‌ها را دارد. محمدحسین لطیفی در پایان، یکی از نقاشی‌ها و شعرهای دست‌نوشت خود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد. او به عنوان کلام پایانی احساس رضایت و خوشبختی خود را اینطور توصیف کرد: من هیچ وقت نمی‌توانم رئیس‌جمهور شوم؛ چون برای من خواب مهم‌ترین موضوع است. چه‌طور می‌توانم بخوابم وقتی کودکی پشت در بیمارستان نشسته و مردم در تنگنا هستند. لطیفی همچنین گفت: می‌گویند برجام شده. مردم حال خوبی ندارند، من هم از این بابت ناراحتم.


Page Generated in 0/0059 sec