printlogo


کد خبر: 161717تاریخ: 1395/5/18 00:00
اخبار

کشتار گسترده غیرنظامیان منبج توسط آمریکا
جان 200 هزار نفر در خطر است
پاکسازی منبج از داعش توسط نیروهای چند ملیتی تحت حمایت کاخ سفید، همراه با جنایات نیروهای هوایی ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری بوده است. اوضاع انسانی 200 هزار غیرنظامی محاصره شده در شهر منبج بسیار وخیم گزارش شده و هواپیماهای ائتلاف آمریکایی بارها مناطق مسکونی را هدف حملات کور قرار داده‌اند. علاوه بر این غیرنظامیان که هیچ چیز برای خوردن ندارند، ممکن است  به‌دست تروریست‌ها اسیر یا اعدام شوند.
آمریکایی‌ها به بهانه پوشش هوایی نیروهای موسوم به اتحاد دموکراتیک عربی که ترکیبی از کردها، ترکمن‌ها، عرب‌ها و دیگر اقلیت‌های شمال سوریه همراه با افسران آمریکایی و فرانسوی هستند، برخی مناطق مسکونی شهر منبج و روستاهای اطرافش را با خاک یکسان کرده‌اند. تصاویری که پنتاگون از این حملات هوایی منتشر کرده نشان می‌دهد شدت بمباران هوایی منبج در شمال شرقی حلب به قدری زیاد بوده که گاه ساختمان‌ها در مناطقی به وسعت یک هکتار کاملا نابود شده‌اند. این بر خلاف ادعایی است که نظامیان آمریکایی درباره هدف‌گیری‌های دقیق و موضعی داعش داشته‌اند. در عین حال کشتار غیرنظامیان و اجرای عملیات زمین سوخته در شمال سوریه توسط آمریکایی‌ها، موضوعی بود که پیش از آغاز حملات هوایی ائتلاف هوایی تحت رهبری آمریکا از اتاق فرمان ائتلاف در امان، پایتخت اردن لو رفته بود. حدود 8 ماه پیش بود که برخی منابع  خبر از نقشه آمریکایی حمله هوایی به شهر رقه سوریه دادند که پایتخت داعش خوانده می‌شود. بر پایه این طرح لو رفته، قرار بود کل شهر با حدود
60 هزار غیرنظامی ساکن آن(جز تروریست‌های داعش) به شکل کامل منهدم شود اما به نظر می‌رسد پیش از رقه این بلا بر سر مردم منبج آمده باشد. با آنکه دیروز منابع غربی اعلام کرده بودند منبج به طور کامل آزاد شده است اما دیروز منابع میدانی نزدیک به کردهای سوریه از درگیری‌های شدید میان نیروهای مدافع خلق با عناصر داعش در محلات مرکزی این شهر خبر دادند. این در حالی بود که پیش از آن بخش اعظم تروریست‌های تکفیری داعش طی توافق میان ترکیه و آمریکا از منبج تخلیه شده و شبانه به شهر باب واقع در شمال شرقی استان حلب سوریه منتقل شده بودند و تنها تعداد محدودی عناصر انتحاری این گروه برای کند کردن پیشروی شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در برخی محلات مرکزی باقی مانده بودند. در همین حال شاهدان عینی از منبج تاکید کرده‌اند بمب‌افکن‌های آمریکا طی ماه‌های اخیر با بمباران شبانه‌روزی شهر صدها غیرنظامی را قتل‌عام کرده‌اند. آخرین کشتار گزارش شده به 3 روز پیش مربوط می‌شود که  44 غیرنظامی در جریان ورود نیروهای چند ملیتی به قسمت اصلی شهر در مناطق سوق‌الهال و حی‌الصناعه به خاک و خون کشیده شدند و تنها نانوایی شهر و ساختمان شرکت مخابرات منبج نیز بمباران شد. این چهارمین جنایت ثبت شده هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در حق غیرنظامیان منبج بود. از سوی دیگر در پی پیشروی نیروهای تحت حمایت آمریکا به سوی مرکز شهر، شاهد حرکت موج بزرگ آوارگان این شهر از مناطق درگیری به سوی حی‌السرب و حی‌الطریق جرابلس هستیم. به گفته منبع آگاه، داعش همچنین شمار زیادی از مردان شهر را هنگامی که با خانواده‌های‌شان در حال انتقال از مناطق درگیری به مناطق امن شهر بودند به اتهام فرار از سرزمین خلافت به اسارت گرفت.


داعش 85 نفر را قتل عام کرد
تروریست‌های داعش 85 نفر از مردم بیگناه شهر الحویجه در شمال کرکوک را به صورت گروهی به قتل رساندند. این در حالی است که چند روز پیش تکفیری‌ها حدود 3 هزار نفر غیرنظامی را در کرکوک اسیر کرده بودند و احتمال دارد داعش همه آنها را به قتل برساند. اعدام جمعی این 85 عراقی بی‌گناه در نقطه‌ای روی داد که از سال 2014 در اشغال تروریست‌هاست. خبرگزاری ریانووستی با اعلام این خبر به نقل از نماینده شیعیان کرکوک خبر داد که در میان این قربانیان تعدادی زن و کودک نیز دیده شده است.


Page Generated in 0/0051 sec